Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ3062013334 | ÇEVRE BİLİMİ | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre konusunu çeşitli açılardan inceleyerek konuyla ilgili temel kavramları kazanabilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırmak. Temel ekolojik prensipleri anlamak, çevre problemlerini gidermeye ve ekosistemin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına yönelik çözüm, yöntem ve araçları geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre bilimini tanımlar | 2 | Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır | 3 | Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar. | 4 | Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar. | 5 | Ekoloji´yi tanımlar ve madde döngülerinin açıklar. | 6 | Ekoloji´yi tanımlar ve madde döngülerinin açıklar. | 7 | Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır. | 8 | Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar. | 9 | Ekoloji´yi tanımlar ve madde döngülerinin açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre biliminin çeşitli yönlerden ele alınması, Ekosistemler,Ekosistemlerin İncelenmesi, Ekosistemlerde Enerji Akışı, Ekoloji ve madde döngüleri, Ekoloji, Flora ve Fauna, Biyoçeşitlilik ve Endemizm. çeşitli çevre kirlenmesi türleri ve bunların kontrolü, çevre mevzuatı, çevre ile ilgili kuruluşlar ve çevre eğitiminin önemi, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre kavramı: Çevre ve İnsan Çevre biliminin tarihsel gelişimi Ekolojinin tanımı, ekolojik organizasyonlar, çevre değişimlerine tepkiler, adaptasyon. | | | 2 | Rekabet ve ekolojik niş Üretkenlik ve sınırlandırıcı faktörler | | | 3 | Populasyon büyümesi ve hayat | | | 4 | Biyokimyasal döngüler Enerji akışı ve enerji transformasyonları | | | 5 | Ekosistem nedir ekosistemin elemanları Ekosistemlerde sıralı değişim ve insan etkisi | | | 6 | Büyük kara ve su ekosistemleri | | | 7 | Doğal kaynakların korunması Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye?deki durum önemi, tehlike altındaki türler ve türlerin yok oluşu Flora ve Fauna | | | 8 | Ekolojide kirliliğin değerlendirilmesi Kirletici etkileri, biyoakümülasyon ve kalıcı birikim | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Toprak Kirliliği | | | 11 | Su Kirliliği | | | 12 | Çevre mevzuatı Alternatif Çevre Yaklaşımları Sürdürülebilir kalkınma ve çevre | | | 13 | Çevre eğitimi | | | 14 | Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri, | | | 15 | Küresel ısınma etkileri , Hava Kirliliği ve Gürültü Kirliliği | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kocataş, A.2004. Ekoloji, Çevre Biyolojisi. 8. Baskı. Ege Üni.Basımevi İzmir.
[2] Yıldız, Kazım; Sipahioğlu, Şengül; Yıldız, Mehmet; ?Çevre Bilimi?, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2000.
[3] Bozyiğit, Recep; Karaaslan, Tufan; ?Çevre Bilgisi?, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 1998.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|