Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3062013334ÇEVRE BİLİMİZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çevre konusunu çeşitli açılardan inceleyerek konuyla ilgili temel kavramları kazanabilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırmak. Temel ekolojik prensipleri anlamak, çevre problemlerini gidermeye ve ekosistemin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına yönelik çözüm, yöntem ve araçları geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
1Çevre bilimini tanımlar
2Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır
3Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar.
4Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar.
5Ekoloji´yi tanımlar ve madde döngülerinin açıklar.
6Ekoloji´yi tanımlar ve madde döngülerinin açıklar.
7Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır.
8Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar.
9Ekoloji´yi tanımlar ve madde döngülerinin açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevre biliminin çeşitli yönlerden ele alınması, Ekosistemler,Ekosistemlerin İncelenmesi, Ekosistemlerde Enerji Akışı, Ekoloji ve madde döngüleri, Ekoloji, Flora ve Fauna, Biyoçeşitlilik ve Endemizm. çeşitli çevre kirlenmesi türleri ve bunların kontrolü, çevre mevzuatı, çevre ile ilgili kuruluşlar ve çevre eğitiminin önemi,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre kavramı: Çevre ve İnsan Çevre biliminin tarihsel gelişimi Ekolojinin tanımı, ekolojik organizasyonlar, çevre değişimlerine tepkiler, adaptasyon.
2Rekabet ve ekolojik niş Üretkenlik ve sınırlandırıcı faktörler
3Populasyon büyümesi ve hayat
4Biyokimyasal döngüler Enerji akışı ve enerji transformasyonları
5Ekosistem nedir ekosistemin elemanları Ekosistemlerde sıralı değişim ve insan etkisi
6Büyük kara ve su ekosistemleri
7Doğal kaynakların korunması Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye?deki durum önemi, tehlike altındaki türler ve türlerin yok oluşu Flora ve Fauna
8Ekolojide kirliliğin değerlendirilmesi Kirletici etkileri, biyoakümülasyon ve kalıcı birikim
9Ara sınav
10Toprak Kirliliği
11 Su Kirliliği
12Çevre mevzuatı Alternatif Çevre Yaklaşımları Sürdürülebilir kalkınma ve çevre
13Çevre eğitimi
14Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri,
15Küresel ısınma etkileri , Hava Kirliliği ve Gürültü Kirliliği
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kocataş, A.2004. Ekoloji, Çevre Biyolojisi. 8. Baskı. Ege Üni.Basımevi İzmir. [2] Yıldız, Kazım; Sipahioğlu, Şengül; Yıldız, Mehmet; ?Çevre Bilimi?, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2000. [3] Bozyiğit, Recep; Karaaslan, Tufan; ?Çevre Bilgisi?, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12112
Tartışma12112
Soru-Yanıt15230
Bireysel Çalışma10440
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13445555555
ÖÇ24445555555
ÖÇ34435555555
ÖÇ44444455555
ÖÇ54445555555
ÖÇ64445554555
ÖÇ744455 5543
ÖÇ84555545444
ÖÇ95555554455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00