Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ3042013334 | BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimin doğasının farkında olmak. Bilim ve teknoloji arasında tarihsel süreçteki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak, bilimi ve bilimsel düşünceyi felsefi açıdan irdelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Murat ÇETİNKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bilimin amacını ve karakteristiklerini tartışabilir | 2 | Öğrenciler bilim felsefesindeki önemli ekollerinin temel söylemlerini ifade edebilir | 3 | Öğrenciler bilim felsefesi tartışmalarının bilimin gelişimine etkisini değerlendirebilir | 4 | Öğrenciler bilimsel bilginin yapısını ve karakteristiklerini tartışabilir | 5 | Öğrenciler bilimsel yöntemlerin doğasını tartışabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim Tarihi: bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi.
Bilimsel yöntem: bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama.
Bilim ve toplum: bilim sosyolojisi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimin Amaçları | | | 2 | Bilim, bilimsel bilgi, bilimsel süreçler, bilim ve felsefe | | | 3 | Bilimin doğası ve boyutları | | | 4 | Bilimsel okuryazarlık-Teknoloji ve teknoloji okuryazarlığı-Fen-Teknoloji-Toplum | | | 5 | Eski uygarlıklarda bilim (Antik Yunan'da bilim) | | | 6 | J. Kepler- N. Kopernik –Astronomideki gelişmeler | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Eski uygarlıklarda bilim, bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Mısır-Çin-Hint-Mezepotamya) | | | 9 | Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim, bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (İslam dünyası) | | | 10 | Helenistik dönemde bilim, bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Helenistik Dönem) | | | 11 | Bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Ortaçağ Dönemi) | | | 12 | Bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Rönesans Dönemi) | | | 13 | Bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (17. ve 18. YY Dönemi) | | | 14 | Modern dönemde bilimsel gelişmeler, çağdaş bilim anlayışı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Doğan, M. ((2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi, Anı Yay., s. 296.
Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Bahri ATA (editör), Pegem Akademi, 2010.
İlgili literatür
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|