Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3042013334BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimin doğasının farkında olmak. Bilim ve teknoloji arasında tarihsel süreçteki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak, bilimi ve bilimsel düşünceyi felsefi açıdan irdelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Murat ÇETİNKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bilimin amacını ve karakteristiklerini tartışabilir
2Öğrenciler bilim felsefesindeki önemli ekollerinin temel söylemlerini ifade edebilir
3Öğrenciler bilim felsefesi tartışmalarının bilimin gelişimine etkisini değerlendirebilir
4Öğrenciler bilimsel bilginin yapısını ve karakteristiklerini tartışabilir
5Öğrenciler bilimsel yöntemlerin doğasını tartışabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim Tarihi: bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi. Bilimsel yöntem: bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama. Bilim ve toplum: bilim sosyolojisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimin Amaçları
2Bilim, bilimsel bilgi, bilimsel süreçler, bilim ve felsefe
3Bilimin doğası ve boyutları
4Bilimsel okuryazarlık-Teknoloji ve teknoloji okuryazarlığı-Fen-Teknoloji-Toplum
5Eski uygarlıklarda bilim (Antik Yunan'da bilim)
6J. Kepler- N. Kopernik –Astronomideki gelişmeler
7Ara Sınav
8Eski uygarlıklarda bilim, bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Mısır-Çin-Hint-Mezepotamya)
9Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim, bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (İslam dünyası)
10Helenistik dönemde bilim, bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Helenistik Dönem)
11Bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Ortaçağ Dönemi)
12Bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (Rönesans Dönemi)
13Bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları (17. ve 18. YY Dönemi)
14Modern dönemde bilimsel gelişmeler, çağdaş bilim anlayışı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Doğan, M. ((2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi, Anı Yay., s. 296. Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Bahri ATA (editör), Pegem Akademi, 2010. İlgili literatür
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı144
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma144
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 5  5     
ÖÇ3  5       
ÖÇ4        5 
ÖÇ5     5    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00