Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3152013334ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMIZorunlu356
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim teknolojisinin öneminin kavranılarak ve öğretim yöntem ve tekniklerinden faydalanılarak materyal tasarlama, geliştirme ve kullanma becerisinin kazanılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Erdem KAYA
Öğrenme Çıktıları
11. Yaygın materyal türlerini ve özelliklerini tanımlar ve karşılaştırır
22. Ortama ve amaca göre materyal tasarlar, geliştirir ve kullanır
33. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmede öğretmen niteliklerini açıklar ve uygular
44. Öğrenme kuramlarını tanımlar ve yeni MEB programını tartışır
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı, temel kavramlar, teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi.
2Öğrenme kuramları; Yeni MEB programının değerlendirilmesi; Assure Modeli,
3Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmede öğretmenin nitelikleri ve öğretmen yetiştirme;
4İletişim ve eğitim; Öğretim araçları; Materyal çeşitleri; Yaygın materyal türleri
5Materyal tasarlama ve hazırlama ilkeleri
6Etkinlik ve materyal örneklerinin incelenmesi; Materyallerin değerlendirilmesi
7Eğitim ve öğretimde bilgisayar ve internetin yeri ve önemi
8Materyal tasarlama ve geliştirme uygulamaları,
9Ara sınav
10Materyal tasarlama ve geliştirme uygulamaları
11Materyal tasarlama ve geliştirme uygulamaları
12Materyal tasarlama ve geliştirme uygulamaları
13Materyal tasarlama ve geliştirme uygulamaları
14Materyal tasarlama ve geliştirme uygulamaları
15Final Exam
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1)Yanpar, T. (2006), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. Ankara.Önerilen diğer kaynaklar:2)İşman, A. (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. Ankara.3) Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S. ve Yağcı, E. ,(2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pagema Yayıncılık. Ankara.4) Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10110
Uygulama/Pratik15230
Soru-Yanıt10110
Takım/Grup Çalışması10110
Deney5525
Gözlem428
Rapor Sunma10330
Proje Sunma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11         
ÖÇ2 2        
ÖÇ3  1       
ÖÇ4   3      
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00