Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3132013334BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının eğitim araştırmalarının temelleri, türleri, desenlenmesi ve uygulanmasına ilişkin temel becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Araştırma alan yazınını tarar.
2 2. Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirler.
33. Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşır.
44. Araştırma makalelerini analiz eder (eleştirir, güçlü ve zayıf yönlerini belirler …).
5 5. Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkları açıklar.
66. Araştırma amacına uygun araştırma yöntemi seçer.
77. Araştırma konusu belirler.
88. Araştırma konusunu sınırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Alanyazın tarama Araştırma türleri Araştırma deseni oluşturma Temel istatistiksel analizler Araştırma önerisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler
2Eğitim Araştırmalarına Giriş: Temel Kavramlar ve İlkeler Araştırma alan yazınını taraması
3Araştırmada alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirleme Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşma Araştırma makalelerini analiz etme ölçütleri,
4Araştırma makalesine ilişkin analiz sonuçlarını raporlama
5 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler
6 Ara Sınav
7Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar
8Araştırma konusu belirleme, sınırlama - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
9Araştırma evreni ve örneklemi belirlemenin bilimsel dayanakları (Nitel ve nicel yöntem)
10Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
11Eğitim araştırmalarında kullanılana veri toplama araçları, geliştirilme adımları, sahip olması gereken özellikler- ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
12Deneysel, ilişkisel ve betimsel araştırmalar arasındaki farklar - ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
13Eğitim araştırmalarında kullanılan temel istatistikler ve uygulamalar - ilgili örnek araştırma araçları (Nicel yöntem)
14Bir araştırma deseni tasarlama
15Tasarladığı bir araştırma desenini uygulama
16Araştırmasını bilimsel araştırma gereklerine uygun olarak raporlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Gay, L. R. & Airasian, P. (2003). Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. New jersey: Merrill Prentice Hall. • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Makale Kritik Etme5315
Bireysel Çalışma15115
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15115
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555544555
ÖÇ25555555535
ÖÇ35554554545
ÖÇ45555335554
ÖÇ55555555445
ÖÇ64545455544
ÖÇ74555555455
ÖÇ85554555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00