Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3112013334TÜRK EĞİTİM TARİHİZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Geçmişten günümüze kadar türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir.
2Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir.
3Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır.
4Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar.
5Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar ve Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir. İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeleri değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'nde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler.
2Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları.
3Enderun mektebi.
4Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme.
5Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler.
6Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim.
7Ara sınav.
8Atatürk ve eğitim.
9Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler.
10İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler.
11Dünden bugüne Türkiye’de öğretmen yetiştirme.
12Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları.
13Günümüz Türkiyesinde eğitim: bazı tarihi tespitler.
14Günümüz Türkiyesinde eğitim: bazı tarihi tespitler.
15Genel değerlendirme.
16Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mustafa Gündüz, “Socio-Cultural Origins of Turkish Educational Reforms and Ideological Origins of Late Ottoman Intellectuals (1908-1930)”, History of Education, Journal of the History of Education Society, V: 38, İssue: 2, March 2009, pp. 191-216. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA yay., 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13334444335
ÖÇ23323444333
ÖÇ33334433234
ÖÇ43333323343
ÖÇ53433433234
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00