Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ3092013334 | FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYGULAMA-I | Zorunlu | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına laboratuar yöntemini kullanarak ders anlatma, deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Laboratuvarda açık ve kapalı uçlu deneyler tasarlayabilecek ve uygulayabilecek | 2 | 2. Deney sonuçlarını tartışabilecek ve rapor haline getirebilecek | 3 | 3. Laboratuvar kullanımına yönelik bilgi ve becerilere sahip olabilecek | 4 | 4. Yapılandırmacı öğrenme teorisini ve uygulama modellerini öğrenerek sınıfta uygulayabilecek | 5 | 5. Fizik ve kimya kavramlarına yönelik etkinlikler yapabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı: Laboratuarla öğretimin tarihçesi, laboratuar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri, bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları. deney tasarlama ve geliştirme, fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik ve kimya kavramlarına yönelik kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler: Çözünürlük, damıtma, er,me ve kaynama, sublimleşme, kimyasal bağlar, kimyasal reaksiyonlar, fiziksel ve kimyasal değişim, hız ve sürat, kuvvet, ağırlık ve kütle çekimi, enerji ve çeşitleri, basit makineler, arşimet prensibi ve basınç. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yapılandırmacı öğrenme teorisi, laboratuarın önemi | | | 2 | Laboratuar yaklaşımları, bilimsel süreç becerileri, 5E modeli | | | 3 | Çözünürlük ile ilgili etkinlikler | | | 4 | Damıtma ile ilgili etkinlikler | | | 5 | Erime ve kaynama ile ilgili etkinlikler | | | 6 | Süblimleşme, kimyasal bağlar ile ilgili etkinlikler | | | 7 | Kimyasal reaksiyonlarla ilgili etkinlikler | | | 8 | Fiziksel ve kimyasal değişimle ilgili etkinlikler | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Hız ve sürat ile ilgili etkinlikler | | | 11 | Kuvvet, ağırlık ve kütle çekimi ile ilgili etkinlikler | | | 12 | Enerji ve çeşitleri ile ilgili etkinlikler | | | 13 | Basit makinelerle ilgili etkinlikler | | | 14 | Arşimet prensibi ile ilgili etkinlikler | | | 15 | Konu ile ilgili alıştırmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB (2007), İlköğretim 6-7-8 Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, MEB, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Deney | 10 | 2 | 20 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Gösterme | 10 | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Rapor Sunma | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 1 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|