Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3032013334FİZİKTE ÖZEL KONULARZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı fizikte günlük hayatta sık sık karşılaşılan bazı konu ve kavramları açıklayabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç Dr: İkramettin Daşdemir
Öğrenme Çıktıları
1Yarı iletkenlerin çalışma prensiplerini açıklayabilme
2Süper iletkenlerin ve yeni iletim teknolojilerinin yapılarını açıklayabilme
3nano teknoloji, iletişim teknolojisi gibi yeni teknolojileri tanıyabilme
4laser teknolojisini ve gelişme prensiplerini açıklayabilme
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yarı iletkenler: Diyot, transistör, güneş pilleri ve kullanım alanları, laserler. Super iletkenler ve kullanım alanları. X-Işınları: Yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması. İletişim Teknolojisi Araçları: Bilgisayar ve elemanları, tümleşik devreler, fiberoptik, değişik fiziksel sensörler (optik, ısısal, basınçlı, elektriksel, manyetik tabanlı) Tümleşik devreler, Sayısal (digital) sistemler, Nanoteknoloji. Görüntüleme Teknikleri ve Araçları: Ultrason, NMR, Tomografi, Sintilasyon, Elektron ve tarama mikroskopları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yarı iletkenler, diyot, transistör, laserler 11 12- 13- 14- 15- 16-
2Güneş pilleri ve kullanım alanları
3Süper iletkenler ve kullanım anaları
4X-ışınları, yapısı, kimyasal nalizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması
5X-ışınları, yapısı, kimyasal nalizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması
6İletişim teknolojisi araçları, bilgisayar ve elemanlar
7 Tümleşik devreler, fiberoptik
8 Değişik fiziksel sensörler(optik, ısısal, basınçlı, elektriksel, manyetik tabanlı) ara sınav
9Tümleşik devreler, sayısal sistemler
10Nanoteknoloji
11Görüntüleme teknikleri araçları, ultrason
12NMR, tomografi
13Sintilasyon
14Elektron ve tarama mikroskopları
15Dönem sonu sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Taşar, M. F. 2008; Bilim ve Teknoloji, Pegema yayıncılık, Ankara Çepni, S., Ayvacı, H. Ş., Bacanak, A. 1999; Fen Teknoloji ve Toplum, Celepler matbaacılık, Trabzon
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00