Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ2162013334 | FEN VE TEKN. PROGRAMI VE PLANLAMA | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Fen Bilgisi öğretmen adaylarına program geliştirmenin ve öğretim programlarının temel ilkeleri ve tarihsel gelişimi kavratılarak, geçmişten günümüze fen bilgisi öğretim programlarını ve güncellenen ilkokul ve ortaokul Fen Bilimleri Programının içeriği tanıtılacaktır. Öğretmen adaylarının güncellenen program temel alınarak Fen Bilimleri öğretimi uygulamalarının planlanması ve uygulanması hakkında gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları sağlanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Asist. Prof. Dr. Sanem UÇA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, program geliştirmenin tarihsel gelişimi ile ilgili konularla ilgili bilgi sahibi olmak. | 2 | Geçmişten günümüze Fen Bilgisi eğitim programlarını inceleyerek en son programla ilgili temel bilgi ve becerilere uygun planlamalar yapar. | 3 | Fen Bilimleri programında öngörülen stratejiler ile diğer öğretim stratejilerinin bilgisine sahip olarak karşılaştırmalar ve uygulamalar yapar. | 4 | Fen Bilimleri programında öngörülen yöntem- teknikler, ölçme ve değerlendirme stratejileri ile diğer yöntem ve tekniklerin bilgisine sahip olarak karşılaştırmalar ve uygulamalar yapar. | 5 | Farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine ilişkin ders planı hazırlar ve uygular. | 6 | Fen bilimleri programının uygulanabilirliği ile ilgili bilimsel açıklamaları ve önceki programları göz önünde bulundurarak analizler ve değerlendirmeler yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim programının tanımı, program geliştirmenin ilkeleri, program geliştirmede temel yaklaşımlar, program geliştirme süreci, program geliştirmenin program düzenleme ile farkı, ilköğretim fen ve teknoloji öğretim programının gelişimi ve bileşenleri, fen öğretiminde planlama, ders programı, öğretim etkinliklerinin planlanması; ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planların incelenmesi ve hazırlanması, genel öğretim ilkeleri, yöntemleri ve teknikleri. Bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 3.–8. sınıflarda uygulanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı ve dönem planı ile ilgili açıklamalar | | | 2 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, program geliştirmenin tarihsel gelişimi | | | 3 | Program geliştirme sürecinde, hedefler ve içeriğin belirlenmesi, öğretim programı ile ilgili temel kavramlar ve temel yaklaşımlar | | | 4 | Eğitim programlarının planlanması, denenmesi ve uygulanması ile ilgili süreçleri ve örnek program tasarısı planlama | | | 5 | Geçmişten günümüze Fen Bilgisi eğitim programları ve en son yayınlanan Fen Bilimleri (3-8.sınıflar) dersi öğretim programının genel tanıtımı ve karşılaştırılması. | | | 6 | Fen Bilimleri dersinin amaçları, bilimsel okuryazarlık kavramı ve fen bilimlerinin alanları. | | | 7 | Yeni Fen Bilimleri programında yer alan tema ünite, konu ve kazanımların incelenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yeni Fen Bilimleri programında öngörülen stratejiler ile diğer öğretim stratejilerinin karşılaştırılması. | | | 10 | Yeni Fen Bilimleri programında öngörülen yöntem- teknikler, klasik ve alternatif ölçme –değerlendirme stratejileri ile diğer yöntem ve tekniklerin karşılaştırılması. | | | 11 | Yeni Fen bilimleri programının öngördüğü farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine ilişkin ders planları: Belirli tema, ünite ve konulara göre en az 3 kazanımı içeren ders planları hazırlanılacak ve sunulacak. | | | 12 | Yeni Fen bilimleri programının öngördüğü farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine ilişkin ders planları: Belirli tema, ünite ve konulara göre en az 3 kazanımı içeren ders planları hazırlanılacak ve sunulacak. | | | 13 | Fen ve teknoloji öğretiminde planlama ve önemi. Yeni Fen Bilimleri dersi programından yıllık, ünite ve günlük plan hazırlama. | | | 14 | Fen Bilimleri dersi ve diğer dersler arasında disiplinler arası yaklaşım: Yeni programın öngördükleri ve bir önceki programla karşılaştırma, örnek uygulama planlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fen ve Teknoloji Öğretimi (Bahar, 2006) TIMSS 2003 VEYA 2007 raporu Demirbaş ve Yağbasan (2005): Türkiye’de etkili fen öğretimi için ilköğretim kurumlarına yönelik olarak gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarının analizi ve karşılaşılan problemlere yönelik çözüm önerileri Ünal ve Diğ (2004): Türkiye’de Fen Bilimleri alanındaki program geliştirme çabalarına bir bakış |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|