Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ2092013334GENEL KİMYA-III (ANALİTİK KİMYA)Zorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin Analitik Kimya hakkında bilgilendirilmesi, günlük yaşamla ilişkilendirilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Cengiz ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Maddelerin yapılarını ve bileşenlerini öğrenecekler
2Yapısı bilinmeyen maddelerin yapısını tayin etmeyi öğrenecek ve uygulayacaklar
3Kimyasal işlem basamaklarını öğrenecekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Analitik kimyaya giriş, Kimyasal analizde hatalar, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi: Aritmetik ortalama, Ortanca,Doğruluk, Kesinlik, Standart sapma, sulu çözeltilerin kimyası, Derişim birimleri, molarite, Normalite, Molalite, ppm, ppb,kimyasal reaksiyonlar ve Reaksiyon çeşitleri, redoks reaksiyonları ve denkleştirilmesi, kimyasal denge, İyonik denge, iyonik şiddet, Aktiflik katsayısı , gravimetrik Analiz: Gravimetrik yöntemler, Gravimetrik hesaplamalar, Titrimetrik Analiz: Titrasyon işlemleri, Volumetrik hesaplamalar, Dönüm noktası tayin yöntemleri, Asit Baz titrasyonları:Asit-Baz indikatörleri, Asit-Baz titrasyon eğrileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Analitik kimyada temel kavramlar
2Örnek alma teknikleri
3Kimyasal analizde hatalar ve verilerin hesaplanması
4Kimyasal analizde hatalar ve verilerin hesaplanması
5Kimyasal analizde hatalar ve verilerin hesaplanması
6Sulu çözelti kimyası
7Sulu çözelti kimyası
8İyonik dengelere elektrolitlerin etkisi
9Ara sınav
10Denge hesaplamalarının karmaşık dengelere uygulanması
11Denge hesaplamalarının karmaşık dengelere uygulanması
12Denge hesaplamalarının karmaşık dengelere uygulanması
13Nötralleşme titrasyonlarının teorisi
14Nötralleşme titrasyonlarının teorisi
15Dönem sonu sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Petrucci, R. H., Harword,W. S. ve Herring, F. G. (2002). Genel Kimya - İlkeler ve Modern uygulamalar 2. (Çeviri editörleri: Uyar, T. ve Aksoy, S.), Palme Yayıncılık, Ankara 2. Tezcan, H. Ve Tezcan R. (2004). İlköğretim Fen Bilgisi İçin Kimya III (Analitik Kimya). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11414
Final Sınavı11616
Derse Katılım8432
Rehberli Problem Çözümü7428
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma7428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15444555554
ÖÇ25555455454
ÖÇ35555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00