Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ1462013334TÜRKÇE-II:SÖZLÜ ANLATIMZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçenin yapı ve işleyiş özelliklerini tanımlama; gördüklerini, bildiklerini anlatabilme; bunlarla ilgili duygu ve düşüncelerini açıklayabilme; toplum karşısında konuşmanın usul ve kurallarını kullanarak en güzel şekilde ifade edebilme; eleştirilerde bulunabilme ve bir hükme varabilme becerilerini geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Keziban Tekşan
Öğrenme Çıktıları
1Sözlü anlatım becerileri gelişir.
2Konuşma kurallarını bilir.
3Okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallarını bilir.
4Okuma, anlama ve dinleme becerileri gelişir.
5Öğretmen adayı; doğru, güzel ve tesirli konuşmanın sırlarını öğrenir, hedef kitlesinin estetik duyarlığını geliştirecek birikime ulaşır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, sözlü anlatım, hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma aşamaları, konuşma türleri, sözlü anlatım uygulamaları, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım uygulamaları ve konuşmalardaki dil ve anlatım hatalarını düzeltme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve dersin tanıtılması
2Konuşma becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
3Ses değerinin yükseltilmesi için yapılması gereken uygulamalarUygulama
4Ses değerinin yükseltilmesi için yapılması gereken uygulamalarUygulama
5Konuşma bozuklukları ve giderilmesiUygulama
6Konuşmada vücut dilini kullanma, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar.i
7Diksiyon alıştırmalarıUygulama
8Ara sınav
9Başarılı bir konuşma için gerekli unsurlar
10Metin okuma çalışmaları, şiir okuma teknikleriUygulama
11Önemli günler için konuşma hazırlama
12Etkili dinleme, not alma yöntem ve teknikleri.Uygulama
13 Konuşmanın içeriğinin düzenlenmesi, sözlü anlatım türleri, konuşmayı etkileyen faktörler
14Topluluk karşısında konuşma, konferans, nutuk, tartışmalı konuşmalar, tartışma, münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyumUygulama
15Genel Değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. ,(2003). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınevi. Şenbay, N.(1972) Diksiyon Sanatı. Ankara:Milli Eğitim Basımevi Taşer,S.(1996).Konuşma Eğitimi. Ankara:Papirüs Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Okuma717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)54
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1    5     
ÖÇ2    5     
ÖÇ3    5     
ÖÇ4    5     
ÖÇ5    5     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00