Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ1462013334 | TÜRKÇE-II:SÖZLÜ ANLATIM | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçenin yapı ve işleyiş özelliklerini tanımlama; gördüklerini, bildiklerini anlatabilme; bunlarla ilgili duygu ve düşüncelerini açıklayabilme; toplum karşısında konuşmanın usul ve kurallarını kullanarak en güzel şekilde ifade edebilme; eleştirilerde bulunabilme ve bir hükme varabilme becerilerini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Keziban Tekşan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sözlü anlatım becerileri gelişir. | 2 | Konuşma kurallarını bilir. | 3 | Okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallarını bilir. | 4 | Okuma, anlama ve dinleme becerileri gelişir. | 5 | Öğretmen adayı; doğru, güzel ve tesirli konuşmanın sırlarını öğrenir, hedef kitlesinin estetik duyarlığını geliştirecek birikime ulaşır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, sözlü anlatım, hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma aşamaları, konuşma türleri, sözlü anlatım uygulamaları, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım uygulamaları ve konuşmalardaki dil ve anlatım hatalarını düzeltme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve dersin tanıtılması | | | 2 | Konuşma becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. | | | 3 | Ses değerinin yükseltilmesi için yapılması gereken uygulamalar | Uygulama | | 4 | Ses değerinin yükseltilmesi için yapılması gereken uygulamalar | Uygulama | | 5 | Konuşma bozuklukları ve giderilmesi | Uygulama | | 6 | Konuşmada vücut dilini kullanma, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar.i | | | 7 | Diksiyon alıştırmaları | Uygulama | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Başarılı bir konuşma için gerekli unsurlar | | | 10 | Metin okuma çalışmaları, şiir okuma teknikleri | Uygulama | | 11 | Önemli günler için konuşma hazırlama | | | 12 | Etkili dinleme, not alma yöntem ve teknikleri. | Uygulama | | 13 | Konuşmanın içeriğinin düzenlenmesi, sözlü anlatım türleri, konuşmayı etkileyen faktörler | | | 14 | Topluluk karşısında konuşma, konferans, nutuk, tartışmalı konuşmalar, tartışma, münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum | Uygulama | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. ,(2003). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınevi.
Şenbay, N.(1972) Diksiyon Sanatı. Ankara:Milli Eğitim Basımevi
Taşer,S.(1996).Konuşma Eğitimi. Ankara:Papirüs Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|