Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB4092013351 | İSTATİSTİK | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Erdal ARI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi. | 2 | İşletmede toplanan bu verileri ilgili kişilere sunmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi. | 3 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılması. | 4 | Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi fonksiyonların araştırmada kullanabileceğinin belirlenmesi. | 5 | Araştırmaya ait olarak seçilen bu fonksiyonların hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğu ve birbirlerine göre üstünlükleri belirlenmesi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İstatistiğin tanımı, temel kavramlar, veri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İstatistiğin tanımı, değişken, ana kütle, birim, birim seçimi ve veri derleme türleri. | | | 2 | İstatistikte seriler; zaman, mekân ve dağılma serileri, birikimli seriler, bileşik seriler ve bu serilerin grafik ortamında gösterilmesi. | | | 3 | Duyarlı ortalamalar; aritmetik ortalama, tartılı aritmetik ortalama, geometrik ortalama ve kareli ortalama. | | | 4 | Duyarlı olmayan ortalamalar; mod ve medyan. | | | 5 | Değişim aralığı, standart sapma, değişim katsayısı, varyans. | | | 6 | Tahmin teorisi. | | | 7 | Hipotez testleri anlamlılık düzeylerinin belirlenmesi. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Örnek uygulama çalışmaları. | | | 10 | Ki-kare testi. | | | 11 | Korelasyon analizi. | | | 12 | Regresyon analizi. | | | 13 | İlişkili ve ilişkisiz örneklemler için T-testi. | | | 14 | Tek yönlü varyans analizi. | | | 15 | Parametrik olmayan testler. | | | 16 | Final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İstatistik(2006), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.
2000 Prof.Dr. Necmi Gürsakal, İstatistiğin ABC'si
2002 Prof.Dr. Burhan Çil, İstatistik, Detay yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 22 | 2 | 44 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 21 | 2 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|