Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB3082013351PSİKOMOTOR GELİŞİMZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek antrenörlük /öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Alparslan İNCE
Öğrenme Çıktıları
1Genel gelişim ilkelerini kavrayabilme;
2Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilme ;
3Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilme,
4Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilme;
5Psikomotor öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme.
6
7
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişimle ilgili temel kavramlar, çocuk gelişim modelleri, kuramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, gelişim dönemleri, çocuklarda fiziksel uygunluk ve psikomotor öğrenme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişimle ilgili temel kavramlar
2Çocuk gelişim modelleri
3Freud’ un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları- Erikson’ un psikososyal kuramı
4Piaget’ nin bilişsel gelişim kuramı
5Arnold havinghurst un kuramları
6Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler
7Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler
8ARA SINAV
9Motor gelişim dönemleri -Refleksif hareketler dönemi
10İlkel hareketler dönemi,Motor gelişim testleri ve Bebeklik döneminde gelişim
11Temel hareketler dönemi
12Sporla ilişkili hareketler dönemi
13Çocuklarda fiziksel uygunluk ve Çocukların algısal motor yetenekleri
14Hareket eğitiminin benlik üzerine etkileri
15Psikomotor öğrenme
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özer,K.& Özer, D.; Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel,1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz111
Derse Katılım8324
Tartışma14456
Soru-Yanıt224
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1          3  3 
ÖÇ23         4    
ÖÇ3          4    
ÖÇ4          5  4 
ÖÇ552 4      2    
ÖÇ6               
ÖÇ7               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00