Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB3062013351SPOR EKONOMİSİ VE PAZARLAMASIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlamadaki temel ilkelerin spor endüstrisine uyarlanması ve sporda tüketici davranışlarını incelemektir. Bu derste öğrencilerin pazarlama araştırması, pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi, spor pazarlamasında ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma ve sponsorluk konularını kavramaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ayhan DEVER
Öğrenme Çıktıları
1Sporu bir endüstri olarak yorumlayabilecektir.
2Spor endüstrisinde tüketim ve taraftarlık davranışlarını tartışabilecektir.
3Spor pazarının bölümlendirilmesini kavrayabilecektir.
4Spor pazarlamasında pazarlama karması araçlarını ve stratejik pazarlama sürecini yorumlayabilecektir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste spor pazarlaması kavramı tanımlanarak, spor pazarlamasında teori ve yaklaşımlar, spor pazarlaması ile ilgili yeni gelişmeler ele alınmaktadır. Spor pazarlamasın bileşenleri, spor tüketicisi ve karar verme süreçleri, spor örgütlerinde pazarlama yönetimi ve sponsorluk konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Spor Endüstrisi ve Pazarlama
2Spor Endüstrisinin Boyutları ve Gelişimini Etkileyen Faktörler
3Spor Pazarlaması Kavramı
4Spor Pazarlamasının Ayırt Edici Özellikleri ve Pazarlaması Karması
5Sporda Tüketici Davranış Modeli
6Sporda Taraftarlık ve Taraftar
7Spor Pazarının Bölümlendirilmesi
8Ara sınav
9Sportif Ürün
10Sportif Fiyatlandırma, Fiyatlandırma Kararını Etkileyen Faktörler ve Fiyatlandırma Stratejileri
11Sporda Dağıtım Kanalları
12Sporda Pazarlama İletişimi
13Stratejik Spor Pazarlaması Yönetimi
14Sporda Tutundurma
15Değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Argan M. ve Katırcı H. (2002). Spor Pazarlaması, İstanbul: Nobel Yayınları. Argan M. (2004). Spor Sponsorluğu Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12560
Soru-Yanıt6212
Beyin Fırtınası12448
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ11  1        521
ÖÇ21      1    4  
ÖÇ31      2    5  
ÖÇ41  1 2 1    5  
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00