Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SMBZ2202022333EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar. Ölçme araçlarında bulunması gereken niteliklere uygun ölçme araçları geliştirir Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırır Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. Ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistik hesaplamaları yapar. Testlere ilişkin madde analizi yapar. Ölçme uygulamaları sonrası öğrencilere dönüt verir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar.
2Ölçme araçlarında bulunması gereken niteliklere uygun ölçme araçları geliştirir
3Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırır
4Ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistik hesaplamaları yapar.
5Testlere ilişkin madde analizi yapar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Hafta Ders programının tanıtılması. Planlamanın yapılması 2. Hafta Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları (ölçme, ölçüt, ölçüm, karar verme, vb.) Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Değerlendirme türleri 3. Hafta Değerlendirmenin temel ilkeleri,değişken, korelasyon, ölçmede hata 4. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri(Güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) 5. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) Ölçme araçları üzerinde tartışılacak 6. Hafta Test geliştirme süreci Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması 7. Hafta Hazırlanan başarı testlerinin sınıf ortamında paylaşılması 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler, madde istatistikleri 10. Hafta Performansa dayalı durum belirleme yöntemleri Performans görevleri Dereceli puanlama anahtarları 11. Hafta Hazırlanan performans görevlerinin paylaşılması Portfolyolar ve e-portfolyolar 12. Hafta Portfolyolar ve e-portfolyalar Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılması Öz, akran ve grup değerlendirme 13. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler. Test istatistikleri, standart puanlar, değerlendirme teknikleri ve not verme 14. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta Ders programının tanıtılması. Planlamanın yapılması
22. Hafta Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları (ölçme, ölçüt, ölçüm, karar verme, vb.) Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Değerlendirme türleri
33. Hafta Değerlendirmenin temel ilkeleri,değişken, korelasyon, ölçmede hata
44. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri(Güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık)
55. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) Ölçme araçları üzerinde tartışılacak
66. Hafta Test geliştirme süreci Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması
77. Hafta Hazırlanan başarı testlerinin sınıf ortamında paylaşılması
88. Hafta Ara Sınav
99. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler, madde istatistikleri
1010. Hafta Performansa dayalı durum belirleme yöntemleri Performans görevleri Dereceli puanlama anahtarları
1111. Hafta Hazırlanan performans görevlerinin paylaşılması Portfolyolar ve e-portfolyolar
1212. Hafta Portfolyolar ve e-portfolyalar Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılması Öz, akran ve grup değerlendirme
1313. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler. Test istatistikleri, standart puanlar, değerlendirme teknikleri ve not verme
1414. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması
1515. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması
1616. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Tan, Şeref (2008). Öğretimde Ölçme Değerlendirme KPSS El Kitabı Kutlu, Ö., Doğan, C.D. & Karakaya (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme, Pegem Akademi, Ankara Ed. Karip, Emin (2008). Ölçme ve Değerlendirme Küçükahmet, Leyla, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Nobel Yayınları 2003 2. Erginer Ergin, Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Pegem, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav17070
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555344
ÖÇ24545544555
ÖÇ35444444455
ÖÇ45555544443
ÖÇ53354444555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00