Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SMBZ1102022333 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üy. T.A. ERDOL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar.
Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar.
Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar.
Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar.
Sosyal ve dil gelişimini kavrar.
Öğrenmenin tanımını kavrar ve öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklar.
Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrar.
Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezler.
Gelişim ve öğrenme kuramlarının uygun ilkelerini öğretme-öğrenme süreçlerini düzenlemede nasıl kullanılabileceğini
açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. İlgili kaynakların okunması.
2 Bedensel gelişim. İlgili kaynakların okunması.
3 Duygusal gelişim. İlgili kaynakların okunması.
4 Kişilik gelişimi. İlgili kaynakların okunması.
5 Sosyal ve dilsel gelişim. İlgili kaynakların okunması.
6 Gelişimle ilgili kuramlar. İlgili kaynakların okunması.
7 Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. İlgili kaynakların okunması.
8 Davranışçı kuramlar. İlgili kaynakların okunması.
9 Ara Sınav 1
10 Sosyal öğrenme yaklaşımı. İlgili kaynakların okunması.
11 Bilişsel kuramlar. İlgili kaynakların okunması.
12 Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler. İlgili kaynakların okunması.
13 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler. İlgili kaynakların okunması.
14 Bireysel Farklılıklar. İlgili kaynakların okunması.
15 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi
Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi
Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 8 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|