Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SMBZ3312021333 | OKULLARDA GÖZLEM I | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı öğretmen adaylarının ilkokullarda her hafta için farklı bir konu üzerinde gözlem yapmalarını ve bu gözlem sonuçlarını analiz ederek yorumlamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okulların fiziksel özellikleri hakkında gözlem yapar. | 2 | Okullarda çalışlarının etkileşimleri hakkında gözlem yapar. | 3 | Farklı derslerin öğrenme-öğretme süreçlerini gözlemler. | 4 | Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini gözlemler. | 5 | Bireysel farklılıkları olan öğrenciler hakkında gözlem yapar. | 6 | Önemli günlerde yapılacak etkinliklerin hazırlık ve planlama süreçlerini gözlemler. | 7 | Veli toplantısı gözlemi yapar. | 8 | Öğretmenlerin zümre çalışmalarını gözlemler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersi alan öğrenciler ilkokullarda gözlem çalışmaları yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Hafta: Okul ve yöneticiler ile tanışma | | | 2 | | 2. Hafta: Okulların fiziksel mekânları ile ilgili gözlem | | 3 | | 3. Hafta: Öğretmen odalarında öğretmen etkileşimleri ve odaların fiziksel özellikleri ile ilgili gözlem | | 4 | | 4. Hafta: Yönetici-öğretmen etkileşimleri/Yönetici-öğretmen dışındaki diğer çalışanların etkileşimi ile ilgili gözlem | | 5 | | 5. Hafta: Sınıfın fiziksel özellikleri-donanımları ile ilgili gözlem | | 6 | | 6. Hafta: Sınıf yönetimi gözlemi | | 7 | | 7. Hafta: Farklı derslerin öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılan yöntem-teknikler hakkında gözlem | | 8 | | 8. Hafta: Farklı derslerin öğrenme-öğretmen süreçlerinde kullanılan yöntem-teknikler hakkında gözlem | | 9 | | 9. Hafta: Ödev türleri-ödeve dönüt verme hakkında gözlem | | 10 | | 10. Hafta: Ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında gözlem | | 11 | | 11. Hafta: Veli toplantısı gözlemi | | 12 | | 12. Hafta: Zümre çalışmaları gözlemi | | 13 | | 13. Hafta: Bireysel farklılıkları olan öğrencilerle ilgili gözlem (Özel öğrenme güçlüğü-üstün zekâlı vb). | | 14 | | 14. Hafta: Önemli gün ve haftalarla ilgili etkinlik hazırlama-planlama hakkında gözlem | | 15 | | 15. Hafta: Genel değerlendirme | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Selçuk, Z. (2002). Okul Deneyimi Ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayınları.
Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Milli Eğitim Bakanlığı Yönergesi
Öğretmenlik Uygulaması Devam Takip Çizelgesi
Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formu
Baştürk M. ve Kızılkaya S. (2002). Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Uygulama/Pratik | 14 | 5 | 70 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|