Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SMBZ3312021333OKULLARDA GÖZLEM IZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı öğretmen adaylarının ilkokullarda her hafta için farklı bir konu üzerinde gözlem yapmalarını ve bu gözlem sonuçlarını analiz ederek yorumlamalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okulların fiziksel özellikleri hakkında gözlem yapar.
2Okullarda çalışlarının etkileşimleri hakkında gözlem yapar.
3Farklı derslerin öğrenme-öğretme süreçlerini gözlemler.
4Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini gözlemler.
5Bireysel farklılıkları olan öğrenciler hakkında gözlem yapar.
6Önemli günlerde yapılacak etkinliklerin hazırlık ve planlama süreçlerini gözlemler.
7Veli toplantısı gözlemi yapar.
8Öğretmenlerin zümre çalışmalarını gözlemler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersi alan öğrenciler ilkokullarda gözlem çalışmaları yapar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta: Okul ve yöneticiler ile tanışma
22. Hafta: Okulların fiziksel mekânları ile ilgili gözlem
33. Hafta: Öğretmen odalarında öğretmen etkileşimleri ve odaların fiziksel özellikleri ile ilgili gözlem
44. Hafta: Yönetici-öğretmen etkileşimleri/Yönetici-öğretmen dışındaki diğer çalışanların etkileşimi ile ilgili gözlem
55. Hafta: Sınıfın fiziksel özellikleri-donanımları ile ilgili gözlem
66. Hafta: Sınıf yönetimi gözlemi
77. Hafta: Farklı derslerin öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılan yöntem-teknikler hakkında gözlem
88. Hafta: Farklı derslerin öğrenme-öğretmen süreçlerinde kullanılan yöntem-teknikler hakkında gözlem
99. Hafta: Ödev türleri-ödeve dönüt verme hakkında gözlem
1010. Hafta: Ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında gözlem
1111. Hafta: Veli toplantısı gözlemi
1212. Hafta: Zümre çalışmaları gözlemi
1313. Hafta: Bireysel farklılıkları olan öğrencilerle ilgili gözlem (Özel öğrenme güçlüğü-üstün zekâlı vb).
1414. Hafta: Önemli gün ve haftalarla ilgili etkinlik hazırlama-planlama hakkında gözlem
1515. Hafta: Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Selçuk, Z. (2002). Okul Deneyimi Ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayınları. Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Milli Eğitim Bakanlığı Yönergesi Öğretmenlik Uygulaması Devam Takip Çizelgesi Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formu Baştürk M. ve Kızılkaya S. (2002). Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14570
Uygulama/Pratik14570
Rapor Sunma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
ÖÇ65555555555
ÖÇ75555555555
ÖÇ85555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00