|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ2262021333 | BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | -Öğretmen adaylarına ilköğretim Beden Eğitimi Programını tanıtmak,
-Beden Eğitimi programının uygulamasına yönelik temel strateji ve yöntem bilgisi kazandırmak,
-1-5 düzeyinde öğretebilecekleri oyunları ve öğretme yöntemlerini kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İlköğretim Beden Eğitimi Programını içeriğiyle birlikte yakından tanıyabilecek, | 2 | Beden Eğitimi ve oyun öğretimi ile ilgili yöntem bilgisi edinebilecek, | 3 | Öğretebileceği eğitsel ve müzikli oyunları uygulama becerisi geliştirebilecek, | 4 | Oyun öğretirken dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilecek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | -Oyunun tanımı ve genel özellikleri,
-Oyun öğretimi,
-Eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler,
-İlköğretim Beden Eğitimi dersi (1-5. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme) ,
-İlköğretim birinci kademe Beden Eğitimi Dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi. | | | 2 | Oyunun tanımı, yapısal özellikleri. | | | 3 | Oyunun çocuk gelişimine etkileri.(psikolojik,sosyolojik,bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim üzerine etkileri) | | | 4 | Eğitimde oyunun kullanılması.
| | | 5 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması.
| | | 6 | Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi.
| | | 7 | Oyunun planlanması ve oyun seçimi.
| | | 8 | Arasınav. | | | 9 | Oyunun yönetimi ve liderlik. | | | 10 | Oyunun öğretimi. | | | 11 | Oyunun çeşitlendirilmesi. | | | 12 | Oyunda disiplin,ödül ve ceza. | | | 13 | Dikkat geliştirici,kuvvet geliştirici,dayanıklılık geliştirici,sürat geliştirici,koordinasyon geliştirici oyunlar. | | | 14 | Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) | | | 15 | Sınıf içi ve dışı uygulamalar.(Örnek çalışmalar) | | | 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Kale, R. 2007; İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınevi, Ankara.
-Güneş, A. 2003; Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
-Aracı, H. 2001; Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Yayınevi, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı | 1 | 70 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|