Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SGKZ2202021333ÇOCUK PSİKOLOJİSİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders kapsamında gelişim sürecinin insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğası ve temel gelişim kuramları açıklanacaktır. Doğum öncesi dönemden başlanarak bebeklik dönemi, erken çocukluk dönemi, çocukluk dönemi ve ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikomotor, dil ve sosyal-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanları incelenecektir. Gelişim alanlarının birbiriyle olan ilişkisi tartışılarak eğitimin gelişime olan katkısı değerlendirilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk ve çocukluğun tarihsel gelişimini tanımlar.
2Bir disiplin olarak çocuk gelşimini tanımlar.
3Çocuk Gelişiminde temel kavramları açıklar.
4Gelişim Kuramlarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı,Geçmişten Günümüze Çocuk, Bir Disiplin olarak Çocuk Gelişiminin Tarihçesi
2Gelişme ve Büyümenin Temelleri, Gelişimle İlgili Kavramlar ve Gelişimi Etkileyen Etmenler
3Gelişim Kuramları
4Doğum Öncesi, Doğum ve Doğum Sonrası Dönemler, Yenidoğan Gelişim Özellikleri
5Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim ve Beyin Gelişimi
6Bebeklik Döneminde Bilişsel Gelişim
7Bebeklik Döneminde Dil Gelişimi
8Bebeklikte Sosyal ve Duygusal Gelişim
9Okul Öncesi Dönemde Fiziksel Gelişim ve Motor Gelişim
10Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Trawick-Swith, J. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim: Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı. Nobel Yayıncılık; Ankara. Erden, M. ve Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi; Ankara. Bayhan, P. ve Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları; Istanbul. Öztürk Aynal,Ş. (2017). Çocuk Gelişimi I-II. Eğitenkitap Yayınları; Ankara. Aral, N., Temel, F. (2018). Çocuk Gelişimi. Hedef CS Yayınları; Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555545554
ÖÇ25555553555
ÖÇ35554555444
ÖÇ44454545555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00