Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SMBZ2252021333 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklamak, öğretimde plan yapmak, öğretimde etkili strateji, yöntem ve teknikleri tanıtmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretimsel planlamayı etkileyen başlıca değişkenleri belirleme | 2 | Öğretme ve öğrenme ile ilgili pedagojik içerik bilgisi, öğretme stratejileri ve öğretmenin karar vermesi bakımından öğretmeyi öğrenme sürecini tanımlama | 3 | Öğrenme yeteneğindeki farklılığa uymak için farklı öğretme stratejilerinin nasıl kullanılabildiğini tanımlama | 4 | Öğretimi planlama ve planlamanın öğretime etkileri üzerine araştırmayı tanımlama | 5 | Yapılandırmacılığa dayanan öğrenme etkinliklerini geliştirme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Araştırma ve Öğretim .İyi Öğretimi Tanımlama. Öğretimde Araştırma: Bir Tarihsel Perspektif. Öğretmede ve Öğrenmede Çağdaş Görüşler Öğretmek için Öğrenme.Öğrenci Çeşitliliği.Öğrenme Biçimleri.Riskli Öğrenciler: Yoksul Çocuklara Öğretim.Öğretmen Planlaması: Araştırma ve Gerçekli.Planlama: İşlevsel Bir Çözümlemek.Öğretimi Planlamada Değişkenler .Çizgisel-Doğrusal Rasyonel Model: Aşamaları Planlama Modeli..Amaçlar: Öğretimi Planlamada Başlama Noktaları.Amaç Türleri, Üç Bilgi Alanı.Uzun-Süreli PlanlamaÜnite Planlama.Dersi Planlama.Öğrenme ve Öğretme: Genel Bir Öğretimsel Mode.Olumlu Bir Öğrenme Çevresi Yaratmakl. .Genel Bir Öğretimsel Model .Etkili Öğretmenlerin Özellikleri.Derse Etkili Başlama.Dersi Geliştirme .Dersi Etkili Olarak Bitirme.Öğrenmede Öğrenci Katılım.Öğrenci-Merkezli Öğretim: Öğretimde Yapılandırmacı Yaklaşımı .Kavramları Öğrenme ve Öğretme .Sosyal Etkileşimden Yaralanma.İşbirliğine Dayalı Öğrenme .Tartışmalar.Doğrudan Öğretim: Öğretmen-Merkezli Stratejiler.Becerileri Öğretme.Yüksek Düzeyde Düşünmeyi Öğretme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Araştırma ve Öğretim, İyi Öğretimi Tanımlama, Öğretimde Araştırma: Bir Tarihsel Perspektif | | | 2 | Öğretmede ve Öğrenmede Çağdaş Görüşler, Öğretmek için Öğrenme | | | 3 | Öğrenci Çeşitliliği, Öğrenme Biçimleri, Riskli Öğrenciler: Yoksul Çocuklara Öğretim | | | 4 | Öğretmen Planlaması: Araştırma ve Gerçeklik, Planlama: İşlevsel Bir Çözümleme, Öğretimi Planlamada Değişkenler | | | 5 | Çizgisel-Doğrusal Rasyonel Model: Aşamaları Planlama Modeli, Amaçlar: Öğretimi Planlamada Başlama Noktaları, Amaç Türleri, Üç Bilgi Alanı | | | 6 | Uzun-Süreli Planlama, Ünite Planlama, Dersi Planlama | | | 7 | Öğrenme ve Öğretme: Genel Bir Öğretimsel Model, Olumlu Bir Öğrenme Çevresi Yaratmak | | | 8 | Genel Bir Öğretimsel Model, Etkili Öğretmenlerin Özellikleri, Derse Etkili Başlama, Dersi Geliştirme, Dersi Etkili Olarak Bitirme | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Genel Bir Öğretimsel Model, Etkili Öğretmenlerin Özellikleri, Derse Etkili Başlama, Dersi Geliştirme, Dersi Etkili Olarak Bitirme | | | 11 | Öğrenmede Öğrenci Katılımı | | | 12 | öğrenci-Merkezli Öğretim: Öğretimde Yapılandırmacı Yaklaşım | | | 13 | Kavramları Öğrenme ve Öğretme | | | 14 | Sosyal Etkileşimden Yaralanma, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Tartışmalar | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 2 | 3 | 6 |
Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|