|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SMBZ2232021333 | EĞİTİM FELSEFESİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitim Felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci felsefi kavramları açıklar
Eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışır
Eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular
Analitik ve kavramsal düşünceyi açıklar
Ülke ve dünya sorunlarını yorumlar
Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımları önerir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, Realizm ve eğitim, Pragmatizm ve eğitim, Varoluşçuluk ve eğitim, Eğitim Akımları: Esasicilik, Daimicilik, İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Felsefe Nedir? Felsefi tanımlar (bilgi, bilimsel bilgi, sevgi, sezgi, düşünme, yaratmak, yaratıcılık kavramlarının incelenmesi) İlgili kaynak
2 Eğitim Felsefesi ve Türkiye’de eğitim felsefesi sorunu İlgili kaynak
3 Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji) İlgili kaynak
4 Felsefi Akımlar İlgili kaynak
5 İdealizm ve eğitim İlgili kaynak
6 Realizm ve eğitim İlgili kaynak
7 Varoluşculuk ve eğitim İlgili kaynak
8 Pragmatizm ve eğitim İlgili kaynak
9 Ara Sınav 1
10 Eğitim akımları İlgili kaynak
11 Daimicilik, Esasicilik İlgili kaynak
12 İlerlemecilik İlgili kaynak
13 Yapılandırmacılık İlgili kaynak
14 Ödev Çalışması İlgili kaynak | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gutek, G.L. (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar (Çev.:Nesrin kale), (Kitabın orijinal Adı: Philosophical and Ideological Perspectives on education), Ankara: Ütopya
Necmettin Tozlu, Eğitim Felsefesi, Milli EğitimBakanlığı Yayınları.
Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2011.
Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2011.
John Locke, Eğitim Üzerine Düşünceler, Morpa Yayınları, İstanbul, 2004.
Jean-Jack Rousseau, Emile, İşbankası Yayınları.
Immanuel Kant, Eğitim Üzerine, Say Yayınları, İstanbul.
Sönmez, V. Eğitim Felsefesi, Ankara: Anı yayıncılık
Gülnihal Küken, Ortaçağ’da Eğitim Felsefesi, Alfa Yayınları.
Sabri Büyük Düvenci, Eğitim Felsefesine Giriş, Üniversite Kitabevi.
John Dewey,Demokrasi ve Eğitim, Başarı Yayımcılık.
Sabri Büyükdüvenci, Felsefece Eğitişim, A yayınları
Taşdelen, V., Yayla, A., Karaca, A., Felsefeden Eğitime (Necmettin Tozlu Armağanı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.
Büyükdüvenci, S., Taşdelen, V., Felsefe, Eğitim, Sanat, Hece Yayınları, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|