Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SGKZ2212021333KÜLTÜR VE SANAT EĞİTİMİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı görsel kültür ve sanat dünyası bağlamında yapma, sergileme, yorumlama, ve sanatın öğretimi süreçlerinin birbiriyle ilişkisini tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Görsel kültürün çeşitli formlarındaki sosyal bağlamı inceler.
2Temsil, bakış, çekicilik, metinlerarasılık gibi görsel kültürün anahtar kavramlarını sorgular.
3Görsel imgelerin temsil ettiği fikirleri ve ona yüklenen anlamları eğitsel açıdan değerlendirir.
4Görsel kültürün iletişimsel rolü ve algılara etkisini değerlendirir.
5Görsel kültür formları hakkında eleştirel bir biçimde düşünme, çeşitlilikle ilgili konuları keşfetme ve sosyal önyargılara meydan okumaya dönük ders öğretim planı hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders, görsel kültürün eleştirel analizini, görsel kültür üzerine öğretisel deneyimlerin yapılandırılması ve günlük yaşamın sosyal, kültürel, tarihsel ve politik konularına odaklanan çağdaş sanatçıları incelemeyi içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme.
2Görsel Sanatlar Eğitiminde Yeni Eğilimler Sanat eğitiminde görsel kültür ile neden ilgileniyoruz?
3Modernizm ve Postmodernizm Postmodernizmin Sanat Eğitimine Etkileri
4Bakma/ Görme Egzersizleri Barbara Kruger İmajları Oluşturma
5Reklam Yorumu: Göstergebilimsel Analiz
6Görsel Teknolojiler, İmajların Yeniden üretimi ve Kopya
7Gerçeklikle kurgunun iç içe geçtiği kültürel ürünlerin gündelik yaşam üzerindeki etkilerini sorgulayan çağdaş sanatçıların eserlerine bakış
8Görsel kültürün ürettiği steryotip karakterlere çağdaş sanat eserleriyle bakma
9Vize Sınavı
10İzleyicilerin anlam üretimi
11Kültürel Kodlar
12Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eker, M. ve Seylan, A. (2005). Çağdaş sanat eğitiminde sanatsal ve pedagojik postmodern montajlar, Eurasian Journal of Educational Research, 19, 164-178 Eker, M. ve Aslan, H. (2010). Görsel kültür ve medya okuryazarlığı: Sanat eğitiminin kamusal açılımı, Milli Eğitim 187, 251-267 Mamur, N. (2014). “Post-modernizmin sanat eğitimine yansıma biçimleri Görsel kültür ve eleştirel pedagoji”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 59-77 Mamur, N. (2012) Görsel sanatlar öğretmen adaylarının görsel kültür diyaloglarına yönelik algıları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12/3, 2166-2173 Parsa, A.F.(2008). “İmgenin gücü ve görsel kültürün yükselişi”, Fotoğrafya Dergisi, 19 Banard, M. (1998). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür,(Çeviri: Güliz Korkmaz) Ankara: Ütopya Yayınevi Mamur, N., Süzen, H. N. (2013). “Görsel iletişim kültürünü göstergebilimsel bir yöntemle yorumlama”, İletişimde Tasarım, Tasarımda İletişim Konulu Uluslararası Berger, J.(1996). Görme Biçimleri (6. Baskı), Çeviren; Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınları Önal, M. A.,Nisan 2013, "Metinlerarasılık Bağlamında Müzik Sanatında Alıntı ve Yenidenüretim", SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 1, Sayı 17, s.69. Mamur, N. (2012). "Görsel kültürün çağdaş sanat uygulamalarında sorgulanması" Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Sayı: 10, 79-90 Mamur, N. (2015). Resim-iş (Görsel Sanatlar) öğretmen eğitimi “Müze eğitimi ve Uygulamaları” dersinde görsel kültür kuramının kullanımı, E- Journal of New World Sciences Academy-Education Sciences , 1C0631.10, (1), 29-53 Gökay, M.(2004).Eylem araştırmasının sanat eğitimindeki yeri, 2.Sanat Eğitimi Sempozyumu, 28-30 Nisan 2004, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555444555
ÖÇ44554534555
ÖÇ55553455555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00