Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ4022018333 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Karakter ve değerler eğitimiyle ilgili temel kavram ve kuramları incelemek ve bu kavram ve kuramlar çerçevesinde eğitim sorunlarını tartışmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karakter ve değerler eğitiminin kavram ve kuramlarını bilir.
| 2 | Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel, dini ve ahlaki temellerini bilir.
| 3 | Karakter ve değerler eğitiminde öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
| 4 | Türk eğitim ve kültür tarihinden değerler eğitimiyle ilgili örnekleri verir.
| 5 | Karakter ve değerler eğitiminde öğretmenin rolünü bilir.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd. | | | 2 | Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması. | | | 3 | Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri. | | | 4 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları. | | | 5 | Erken çocuklukta değerler eğitimi. | | | 6 | İlköğretim ve ortaöğretim programlarında değerler. | | | 7 | Örtük program ve değerler. | | | 8 | Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü. | | | 9 | Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi. | | | 10 | Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri. | | | 11 | Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler. | | | 12 | Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ersoy, A.F., Ünüvar, P. (Ed.). (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|