Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ4022018333KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Karakter ve değerler eğitimiyle ilgili temel kavram ve kuramları incelemek ve bu kavram ve kuramlar çerçevesinde eğitim sorunlarını tartışmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Karakter ve değerler eğitiminin kavram ve kuramlarını bilir.
2Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel, dini ve ahlaki temellerini bilir.
3Karakter ve değerler eğitiminde öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
4Türk eğitim ve kültür tarihinden değerler eğitimiyle ilgili örnekleri verir.
5Karakter ve değerler eğitiminde öğretmenin rolünü bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.
2Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması.
3Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri.
4Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları.
5Erken çocuklukta değerler eğitimi.
6İlköğretim ve ortaöğretim programlarında değerler.
7Örtük program ve değerler.
8Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü.
9Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi.
10Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri.
11Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler.
12Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ersoy, A.F., Ünüvar, P. (Ed.). (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555545444
ÖÇ24444455554
ÖÇ35544334445
ÖÇ45444454444
ÖÇ55555445555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00