Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ4032018333 | İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İngilizce öğretimi ile ilgili belirli metotları bilir. | 2 | İngilizce öğretimi konusunda öğrenci seviyesine uygun yöntemleri kullanır. | 3 | Sınıfta İngilizce konuşulabilmesi için motive edici yöntemleri kullanır. | 4 | İngilizce öğretiminde ilgi çekici oyunlar ve materyaller hazırlar. | 5 | İngilizce öğretimindeki çağdaş uygulamalardan haberdar olup kendini yeniler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye'de İngilizce ve Türkçe öğretimi | | | 2 | İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması | | | 3 | İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması ve ilkokul yabancı dil dersi öğretim programının incelenmesi | | | 4 | Dil bilgisi öğretimi | | | 5 | Yazma öğretimi | | | 6 | Okuma öğretimi | | | 7 | Konuşma öğretimi | | | 8 | Dört temel beceri öğretimindeki problemler ve çözümleri | | | 9 | İlkokul İngilizce kitaplarının incelenmesi | | | 10 | Uygulama örnekleri- sunumlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4?8. Sınıflarda yabancı dil öğretimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Adana örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
2) Ateş Özdemir, E. (2006). Türkiye?de ingilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 28-35.
3) Çelebi, M. D. (2006). Türkiye?de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 285-307.
4) İlter, B. ve Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 21-30
5) Ekuş, B. ve Babayiğit, Ö. (2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 1, 40- 49. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 70 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|