Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ4032018333İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İngilizce öğretimi ile ilgili belirli metotları bilir.
2İngilizce öğretimi konusunda öğrenci seviyesine uygun yöntemleri kullanır.
3Sınıfta İngilizce konuşulabilmesi için motive edici yöntemleri kullanır.
4İngilizce öğretiminde ilgi çekici oyunlar ve materyaller hazırlar.
5İngilizce öğretimindeki çağdaş uygulamalardan haberdar olup kendini yeniler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkiye'de İngilizce ve Türkçe öğretimi
2 İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması
3İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması ve ilkokul yabancı dil dersi öğretim programının incelenmesi
4Dil bilgisi öğretimi
5Yazma öğretimi
6 Okuma öğretimi
7Konuşma öğretimi
8Dört temel beceri öğretimindeki problemler ve çözümleri
9İlkokul İngilizce kitaplarının incelenmesi
10Uygulama örnekleri- sunumlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4?8. Sınıflarda yabancı dil öğretimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Adana örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana. 2) Ateş Özdemir, E. (2006). Türkiye?de ingilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 28-35. 3) Çelebi, M. D. (2006). Türkiye?de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 285-307. 4) İlter, B. ve Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 21-30 5) Ekuş, B. ve Babayiğit, Ö. (2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 1, 40- 49.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav17070
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555545554
ÖÇ25555455545
ÖÇ35544444555
ÖÇ45555455545
ÖÇ55555453355
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00