Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ4022018333 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
En az kısıtlayıcı ortam ilkesine göre kaynaştırma öğrencilerine sunulan kaynaştırma ve özel eğitim destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları, amaçlarını ve türlerini açıklar. | 2 | Kaynaştırmanın ilkelerini sıralar. | 3 | Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenleri açıklar. | 4 | Kaynaştırmaya hazırlık çalışmalarını planlar. | 5 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim programlarını kaynaştırmaya uyarlar | 6 | Eğitim ortamını kaynaştırmaya uygun olarak düzenler. | 7 | Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma,4: Benzetim, 5: Örnek Olay, 6: Bireysel Çalışma, 7: Problem Çözme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma; ders programının incelenmesi, Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar
| | | 2 | Tutumlar ve bakış açıları
| | | 3 | Kaynaştırma ilkeleri
| | | 4 | Kaynaştırmanın önemi ve amaçları
| | | 5 | Kaynaştırma türleri
| | | 6 | Çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleme
| | | 7 | Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler
| | | 8 | Vize | | | 9 | Ailelerle çalışma
| | | 10 | Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
| | | 11 | Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
| | | 12 | Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
| | | 13 | Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama
| | | 14 | Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama
| | | 15 | Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme
| | | 16 | Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|