Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ3042018333MATEMATİK ÖĞRETİMİ IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kesir kavramının oluşumunu ve gelişimini , kesir sayısı ve öğretimini kavrar. Program bilgisine sahiptir. Rasyonel sayılarda dört işlemin öğretimini kavrar. Öğrenme özellikleri ve güçlükleri bilgisine sahiptir. Rasyonel sayılarda dört işlemine ilişkin etkinliklerde bireysel ve takım çalışmalarında aktif rol alarak sorunmluluklarını yerine getirir. Temel geometrik kavram ve ilkeleri bilir. Program bilgisine sahiptir. İlgili eğitim durumları düzenler ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanır. Ölçme ve öğretimini kavrar.Program bilgisine sahiptir. Veri, Bilgi toplama teknikleri,istatistik ve olasılığın başlangıç ilkeleri ve öğretimini planlar, uygular ve değerlendirdirir. Teknolojinin matematik öğretiminde yeri ve önemini kavrar. Öğrenme alanlarının öğretimine ilişkin bilgi kaynaklarına ulaşır ve bunları kullanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY
Öğrenme Çıktıları
1Kesir kavramının oluşumunu ve gelişimini , kesir sayısı ve öğretimini kavrar. Program bilgisine sahiptir.
2Rasyonel sayılarda dört işlemin öğretimini kavrar. Öğrenme özellikleri ve güçlükleri bilgisine sahiptir.
3Rasyonel sayılarda dört işlemine ilişkin etkinliklerde bireysel ve takım çalışmalarında aktif rol alarak sorunmluluklarını yerine getirir.
4Temel geometrik kavram ve ilkeleri bilir. Program bilgisine sahiptir.
5İlgili eğitim durumları düzenler ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Hafta KESİR KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ; KESİR SAYISI; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ 2. Hafta RASYONEL SAYI KAVRAMLARININ OLUŞTURULMASI VE ÖĞRETİMİ; RASYONEL SAYILARDA DÖRT İŞLEMİN ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMAS 3. Hafta RASYONEL SAYILARLA İLGİLİ ETKİNLİKLER. 4. Hafta TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR, TANIMLAR, ÖZELLİKLER VE ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ 5. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ) 6. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ, Güçlükler (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ) 7. Hafta VİZE 8. Hafta ÖLÇÜ KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ, GÜÇLÜKLER (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ 9. Hafta BELLİ BAŞLI ÖLÇÜ BİRİMLERİNİN ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ 10. Hafta VERİ ÖĞRENME ALANI, GRAFİKLER ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ 11. Hafta BİLGİ TOPLAMA TEKNİKLERİ; İSTATİSTİK VE OLASILIĞIN BAŞLANGIÇ İLKELERİ VE ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLE 12. Hafta İLKÖĞRETİM 1.KADEMEDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ 13. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN MAKALE, TEZ VE YORUMLARI 14. Hafta DEĞERLENDİRME 15. Hafta DEĞERLENDİRME 16. Hafta DEĞERLENDİRME
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta KESİR KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ; KESİR SAYISI; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
22. Hafta RASYONEL SAYI KAVRAMLARININ OLUŞTURULMASI VE ÖĞRETİMİ; RASYONEL SAYILARDA DÖRT İŞLEMİN ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMAS
33. Hafta RASYONEL SAYILARLA İLGİLİ ETKİNLİKLER.
44. Hafta TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR, TANIMLAR, ÖZELLİKLER VE ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
55. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
66. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ, Güçlükler (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
77. Hafta VİZE
88. Hafta ÖLÇÜ KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ, GÜÇLÜKLER (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
99. Hafta BELLİ BAŞLI ÖLÇÜ BİRİMLERİNİN ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1010. Hafta VERİ ÖĞRENME ALANI, GRAFİKLER ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1111. Hafta BİLGİ TOPLAMA TEKNİKLERİ; İSTATİSTİK VE OLASILIĞIN BAŞLANGIÇ İLKELERİ VE ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLE
1212. Hafta İLKÖĞRETİM 1.KADEMEDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ
1313. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN MAKALE, TEZ VE YORUMLARI
1414. Hafta DEĞERLENDİRME
1515. Hafta DEĞERLENDİRME
1616. Hafta DEĞERLENDİRME
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baykul, Yaşar. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara. Tertemiz, Neşe & Çakmak, Melek. (2003) Problem Çözme (İlköğretim I.Kademe Matematik Dersi Örnekleriyle) Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara İlköğretim Matematik Öğretimi (1977) Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Altun, Murat (1998) Matematik Öğretimi .Alfa Yayıncılık. Bursa. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast. Dickson,L. Ve Others. (1990) Children Learning Mathematics . Cassell Educational Ltd., England. Toluk, Z. & Olkun, S. "İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi" Maya Akademi. İlköğretim 1-5 Matematik Dersi Öğretim Programı. Öldürücü Matematik. Claudia Zaslavsky (2008) Dünya Ülkelerinde Matematik Oyunları, Güncel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım16116
Tartışma414
Soru-Yanıt414
Rapor Hazırlama414
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Okuma81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11         
ÖÇ2 1        
ÖÇ3  1       
ÖÇ4    1     
ÖÇ5     1    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00