Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ3022018333SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sosyal bilgiler dersinin amaç, kavram ve içeriğini açıklayabilme,Türkiyede ve Dünyada Sosyal bilgiler dersinin tarihsel gelişimini açıklayabilme,Sosyal bilgiler öğretim programının kazanım, beceri, kavram v.b. özellikler yönünden inceleyebilme,Sosyal bilgiler öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilme,
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Talip ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Sosyal bilgiler dersinin yapısı ve toplulaştırma anlayışını tanımlar.
2Sosyal bilgiler dersi kazanımlarının seviyeye uygunluğunu açıklar.
3Sosyal bilgiler dersi için etkili öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
4Sosyal bilgiler dersi ve okul çevre etkileşiminin önemini açıklar.
5Sosyal bilgiler dersinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler ve ders kitaplarını karşılaştırır.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etkin Vatandaş Yetiştirme
2Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimlerin tanımlanması
3Sosyal Bilgiler Programı
4Sosyal Bilgiler öğretimindeki Yaklaşımlar
5Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal bilgiler dersinde uygulanması
6Sosyal bilgiler dersi için etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturma ve sosyal bilgiler dersinde kavram öğretimi
7Sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerinin öğretimi
8Sosyal bilgiler dersinde değer öğretimi
9ARASINAV
10Sosyal Bilgiler Öğretiminde Planlama
11Sosyal bilgiler dersinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler ve ders kitapları
12Sosyal bilgiler dersinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler ve ders kitapları
13Sosyal bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme
14Sosyal bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1]. MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı (4-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. [2]. SAĞLAM, Halil İbrahim, Sosyal
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 55       
ÖÇ3    55    
ÖÇ4      555 
ÖÇ5   5     4
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
ÖÇ9          
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00