|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ3022018333 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar.
Ölçme araçlarında bulunması gereken niteliklere uygun ölçme araçları geliştirir
Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırır
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistik hesaplamaları yapar.
Testlere ilişkin madde analizi yapar.
Ölçme uygulamaları sonrası öğrencilere dönüt verir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar. | 2 | Ölçme araçlarında bulunması gereken niteliklere uygun ölçme araçları geliştirir | 3 | Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırır | 4 | Ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistik hesaplamaları yapar. | 5 | Testlere ilişkin madde analizi yapar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1. Hafta Ders programının tanıtılması. Planlamanın yapılması
2. Hafta Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları (ölçme, ölçüt, ölçüm, karar verme, vb.) Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Değerlendirme türleri
3. Hafta Değerlendirmenin temel ilkeleri,değişken, korelasyon, ölçmede hata
4. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri(Güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık)
5. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) Ölçme araçları üzerinde tartışılacak
6. Hafta Test geliştirme süreci Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması
7. Hafta Hazırlanan başarı testlerinin sınıf ortamında paylaşılması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler, madde istatistikleri
10. Hafta Performansa dayalı durum belirleme yöntemleri Performans görevleri Dereceli puanlama anahtarları
11. Hafta Hazırlanan performans görevlerinin paylaşılması Portfolyolar ve e-portfolyolar
12. Hafta Portfolyolar ve e-portfolyalar Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılması Öz, akran ve grup değerlendirme
13. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler. Test istatistikleri, standart puanlar, değerlendirme teknikleri ve not verme
14. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1. Hafta Ders programının tanıtılması. Planlamanın yapılması | | | 2 | 2. Hafta Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları (ölçme, ölçüt, ölçüm, karar verme, vb.) Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Değerlendirme türleri | | | 3 | 3. Hafta Değerlendirmenin temel ilkeleri,değişken, korelasyon, ölçmede hata | | | 4 | 4. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri(Güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) | | | 5 | 5. Hafta Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) Ölçme araçları üzerinde tartışılacak | | | 6 | 6. Hafta Test geliştirme süreci Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması | | | 7 | 7. Hafta Hazırlanan başarı testlerinin sınıf ortamında paylaşılması | | | 8 | 8. Hafta Ara Sınav | | | 9 | 9. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler, madde istatistikleri | | | 10 | 10. Hafta Performansa dayalı durum belirleme yöntemleri Performans görevleri Dereceli puanlama anahtarları | | | 11 | 11. Hafta Hazırlanan performans görevlerinin paylaşılması Portfolyolar ve e-portfolyolar | | | 12 | 12. Hafta Portfolyolar ve e-portfolyalar Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılması Öz, akran ve grup değerlendirme | | | 13 | 13. Hafta Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler. Test istatistikleri, standart puanlar, değerlendirme teknikleri ve not verme | | | 14 | 14. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması | | | 15 | 15. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması | | | 16 | 16. Hafta Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmaların (projelerin) paylaşılması | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Tan, Şeref (2008). Öğretimde Ölçme Değerlendirme KPSS El Kitabı Kutlu, Ö., Doğan, C.D. & Karakaya (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme, Pegem Akademi, Ankara Ed. Karip, Emin (2008). Ölçme ve Değerlendirme Küçükahmet, Leyla, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Nobel Yayınları 2003 2. Erginer Ergin, Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Pegem, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 16 | 1 | 16 | Tartışma | 4 | 1 | 4 | Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Okuma | 8 | 8 | 64 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 1 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 1 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|