Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ3052018333FEN ÖĞRETİMİZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fen öğretiminin amacını ve İlköğretim Fen programının özelliklerini kavrayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. İkramettin Daşdemir
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi alan öğretmen adayı, alan bilgilerinin nasıl öğretileceği hakkında bilgi ve görüş kazanır.
2Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
3Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.
5Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, Fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler
2Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler
3Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler
4Fen Bilgisi öğretim yöntemlerinin faydaları ve sınırlılıkları
5Fen Bilgisi öğretim yöntemlerinin faydaları ve sınırlılıkları
6 Fen alanlarında düşünme ve öğrenme
7Temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama
8Temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama
9Vize
10Soru sorma teknikleri
11Soru sorma teknikleri
12Soru sorma teknikleri
13Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme
14Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme
15Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma51050
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma51050
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14544433345
ÖÇ25544344445
ÖÇ33444434434
ÖÇ44434444455
ÖÇ53544453454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00