Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ3052018333 | FEN ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Fen öğretiminin amacını ve İlköğretim Fen programının özelliklerini kavrayabilme.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. İkramettin Daşdemir |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi alan öğretmen adayı, alan bilgilerinin nasıl öğretileceği hakkında bilgi ve görüş kazanır. | 2 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 3 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar. | 5 | Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, Fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler | | | 2 | Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler | | | 3 | Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler | | | 4 | Fen Bilgisi öğretim yöntemlerinin faydaları ve sınırlılıkları | | | 5 | Fen Bilgisi öğretim yöntemlerinin faydaları ve sınırlılıkları | | | 6 | Fen alanlarında düşünme ve öğrenme | | | 7 | Temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama | | | 8 | Temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama | | | 9 | Vize | | | 10 | Soru sorma teknikleri | | | 11 | Soru sorma teknikleri | | | 12 | Soru sorma teknikleri | | | 13 | Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme | | | 14 | Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme | | | 15 | Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|