|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ3032018333 | MATEMATİK ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Matematik öğretiminin amaçlarını kavrayabilme. Matematik öğretiminin kısaca tarihçesini bilme.
Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları kavrar. Matematik öğretiminin temel kavram/ilke ve genellemelerini kavrar.
Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tekniklerini kavrar/etkinliklerde bu stratejileri kullanır.
Matematik öğretiminde ilkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilerek, yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tek
İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar/ gerektiğinde programdan yararlanır.
Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar
Çocukta sayı kavramının gelişimini (sayma öncesi gelişmeler, ayırma, denklik, azlık, çokluk, vb.) kavrar.
Doğal sayılarla ilgili bireysel ve takım çalışmalarına dayalı, öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenle
Doğal sayılarda dört işlemin (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme)temel kavram ve öğretim ilkelerini kavrayabilme. Bu konuda Öğrenci hata ve güçlükleri
Dört işlemin öğretimine ilişkin öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenler. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Gökhan ÖZSOY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Matematik öğretiminin amaçlarını kavrayabilme. Matematik öğretiminin kısaca tarihçesini bilme. | 2 | Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları kavrar. Matematik öğretiminin temel kavram/ilke ve genellemelerini kavrar. | 3 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tekniklerini kavrar/etkinliklerde bu stratejileri kullanır. | 4 | Matematik öğretiminde ilkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilerek, yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tek | 5 | İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar/ gerektiğinde programdan yararlanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AMACI; MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN KISA TARİHÇESİ (DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE)
2. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMEL İLKELERİ: BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI
3. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ;
4. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ;
5. Hafta MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ (PROGRAMIN ÖGELERİ IŞIĞINDA)
6. Hafta PROBLEM ÇÖZME (STRATEJİLER, AŞAMALAR, PROBLEM TÜRLERİ, VB.)
7. Hafta PROBLEM ÇÖZME , ETKİNLİKLER
8. Hafta VİZE
9. Hafta SAYI KAVRAMININ GELİŞİMİ (SAYMA ÖNCESİ GELİŞMELER, AYIRMA, DENKLİK, AZLIK, ÇOKLUK, VB.), ETKİNLİKLER
10. Hafta DOĞAL SAYILARIN OLUŞUMU VE YAPISAL ÖZELLİKLERİ, ETKİNLİKLER
11. Hafta DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
12. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
13. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
14. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
15. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
16. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AMACI; MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN KISA TARİHÇESİ (DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE)
| | | 2 | 2. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMEL İLKELERİ: BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI
| | | 3 | 3. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ;
| | | 4 | 4. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ;
| | | 5 | 5. Hafta MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ (PROGRAMIN ÖGELERİ IŞIĞINDA)
| | | 6 | 6. Hafta PROBLEM ÇÖZME (STRATEJİLER, AŞAMALAR, PROBLEM TÜRLERİ, VB.)
| | | 7 | 7. Hafta PROBLEM ÇÖZME , ETKİNLİKLER | | | 8 | 8. Hafta VİZE | | | 9 | 9. Hafta SAYI KAVRAMININ GELİŞİMİ (SAYMA ÖNCESİ GELİŞMELER, AYIRMA, DENKLİK, AZLIK, ÇOKLUK, VB.), ETKİNLİKLER | | | 10 | 10. Hafta DOĞAL SAYILARIN OLUŞUMU VE YAPISAL ÖZELLİKLERİ, ETKİNLİKLER | | | 11 | 11. Hafta DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER | | | 12 | 12. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER | | | 13 | 13. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER | | | 14 | 14. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER | | | 15 | 15. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER | | | 16 | 16. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baykul, Yaşar. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara. Tertemiz, Neşe & Çakmak, Melek. (2003) Problem Çözme (İlköğretim I.Kademe Matematik Dersi Örnekleriyle) Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara İlköğretim Matematik Öğretimi (1977) Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Altun, Murat (1998) Matematik Öğretimi .Alfa Yayıncılık. Bursa. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast. Dickson,L. Ve Others. (1990) Children Learning Mathematics . Cassell Educational Ltd., England. Toluk, Z. & Olkun, S. "İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi" Maya Akademi. İlköğretim 1-5 Matematik Dersi Öğretim Programı. Öldürücü Matematik. Claudia Zaslavsky (2008) Dünya Ülkelerinde Matematik Oyunları, Güncel Yayıncılık. Mehmet Yıldızlar ( 2001) Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri, Eylül Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 16 | 1 | 16 | Tartışma | 4 | 1 | 4 | Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Okuma | 10 | 8 | 80 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 1 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 1 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|