Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBZ3032018333EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
2Öğrenciler Ahlak ve etik kavramlarını ayırt edebilir.
3Öğrenciler Ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
4Öğrenciler dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilecektir.
5Öğrenciler etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramları, öğrenci-öğretmen ve öğretmen-veli etkileşimlerinde ve öğretimde etik ilkeler, etik ve ahlakın gelişimi, ve öğretmenlerin ihtiyaç duyacağı etik özellikleri kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları
2İş etiği ve meslek etiği kavramları
3Kültürler arası farklılaşma açısından iş ve meslek etiği
4Meslek etiğinin ortaya çıkışı ve önemi, bir meslek olarak öğretilmesi, öğretimin önemi ve temel özellikleri
5Zamanında bir meslek olarak öğretimin değişimi ve dönüşümü, modern zamanlarda bir meslek olarak öğretme.
6Doğu ve Batı'da klasik ve modern dönemlerde meslek olarak öğretme ile ilgili algılama, tanım ve kavramlar.
7Mesleki vicdan, mesleki kültür ve öğretimde etik
8Okulda etik ilkeler, eğitim ve öğretim süreci
9Meslektaşları ile ilişkilerde etik prensipler
10Ebeveynlerle ilişkilerde etik prensipler
11Kamu görevlileri ile ilgili etik konular ve düzenlemeler
12Etik ikilemler, eğitim ve öğretimdeki sorunlar ve durumlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Emile Durkheim, Meslek Ahlâkı, Ankara: MEB Yayınları, 1948. Etik ve meslek etikleri : tıp, çevre, iş, basın, hukuk ve siyaset. / yay. haz. Harun Tepe, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2000. İş ve meslek ahlakı. / Mahmut Arslan. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, 2001. 248 s Meslek eğitiminin prensipleri ve tatbikatı. / Arthur B. Mays ; çev. İlhan Özdil, Remzi Öncül Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1960. Nurettin Topçu, Türkiye’nin Maarif Davası, İstanbul: Dergâh Yayınları, 2018.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15554555444
ÖÇ24444454554
ÖÇ35555455545
ÖÇ45554445545
ÖÇ55545554555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00