Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ3032018333 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
| 2 | Öğrenciler Ahlak ve etik kavramlarını ayırt edebilir.
| 3 | Öğrenciler Ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
| 4 | Öğrenciler dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilecektir.
| 5 | Öğrenciler etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramları, öğrenci-öğretmen ve öğretmen-veli etkileşimlerinde ve öğretimde etik ilkeler, etik ve ahlakın gelişimi, ve öğretmenlerin ihtiyaç duyacağı etik özellikleri kapsamaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları | | | 2 | İş etiği ve meslek etiği kavramları | | | 3 | Kültürler arası farklılaşma açısından iş ve meslek etiği | | | 4 | Meslek etiğinin ortaya çıkışı ve önemi, bir meslek olarak öğretilmesi, öğretimin önemi ve temel özellikleri | | | 5 | Zamanında bir meslek olarak öğretimin değişimi ve dönüşümü, modern zamanlarda bir meslek olarak öğretme. | | | 6 | Doğu ve Batı'da klasik ve modern dönemlerde meslek olarak öğretme ile ilgili algılama, tanım ve kavramlar. | | | 7 | Mesleki vicdan, mesleki kültür ve öğretimde etik | | | 8 | Okulda etik ilkeler, eğitim ve öğretim süreci | | | 9 | Meslektaşları ile ilişkilerde etik prensipler | | | 10 | Ebeveynlerle ilişkilerde etik prensipler | | | 11 | Kamu görevlileri ile ilgili etik konular ve düzenlemeler | | | 12 | Etik ikilemler, eğitim ve öğretimdeki sorunlar ve durumlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Emile Durkheim, Meslek Ahlâkı, Ankara: MEB Yayınları, 1948.
Etik ve meslek etikleri : tıp, çevre, iş, basın, hukuk ve siyaset. / yay. haz. Harun Tepe, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2000.
İş ve meslek ahlakı. / Mahmut Arslan. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, 2001. 248 s
Meslek eğitiminin prensipleri ve tatbikatı. / Arthur B. Mays ; çev. İlhan Özdil, Remzi Öncül Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1960.
Nurettin Topçu, Türkiye’nin Maarif Davası, İstanbul: Dergâh Yayınları, 2018. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|