Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ2022018333 | OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sınıf öğretmeni adaylarının, öğretmenlik safhasında öğrencilerinin zihinsel ve bedensel gelişimine katkıda bulunabilecekleri, sınıf içi ve sınıf dışı oyunların amaçlar doğrultusunda kullanabilme yetilerine sahip olmalarını sağlamak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, sınıf öğretmeni adaylarının, öğretmenlik safhasında öğrencilerinin zihinsel ve bedensel gelişimine katkıda bulunabilecekler, sınıf içi ve sınıf dışı oyunların amaçlar doğrultusunda kullanabilme yetilerine sahip olabileceklerdir
| 2 | Öğrenciler, bedensel oyun becerilerini geliştirebileceklerdir
| 3 | Öğrenciler, beden eğitimi ve sporda hareket ve oyun öğretim yöntemlerini öğrenebileceklerdir
| 4 | Öğrenciler, oyun alanlarındaki tehlikelerle ilgili bilgi edineceklerdir
| 5 | Öğrenciler, oyun uygulanmasında dikkat edilecek noktalar hakkında bilgi edineceklerdir
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Oyunun tarihcesi ve uygulama alanlarının eğitimdeki uygulama şekilleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyunun tarihçesi ve tanımı | | | 2 | Oyunun önemi, sınıflandırmaları ve çeşitleri | | | 3 | Çocuk gelişiminde oyun 0-2 ve 2-6 yaş | | | 4 | Orta çocukluk döneminde oyun (6-12 yaş) | | | 5 | Oyun liderliği ve oyun liderinin özellikleri | | | 6 | Oyun uygulamasında dikkat edilmesi gereken hususlar | | | 7 | Oyun uygulamaları | | | 8 | Oyun alanındaki tehlikeler | | | 9 | Dar alan ve sınıf içi aktiviteler | | | 10 | Eğitsel oyunlar | | | 11 | Beden eğitimi ve sporda hareket ve oyun öğretim yöntemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kamar,A. "Beden Eğitimi ve Sporda Oyun Öğretimi Ders Notu"
Kale, R. (2017). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi Ankara: Pegem Yayınları.
Demirci, A. (2014). Oyunlarla Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 70 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|