Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ2032018333FEN BİLİMLERİ LABORATUVARI UYGULAMALARIZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fiziksel olayları gözlem ve deney yaparak sınamak,öğrencilerin mesleki yaşamlarında kullanacakları temel deneysel bilgi, teknik ve becerileri geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bu dersin sonucunda, etkinlik yaparken zamanını kullanmayı, gözlemlerini dikkatli yapmayı, sınıflandırma yapmayı, çıkarımda bulunmayı, kavramları doğru kullanabilmeyi öğrenir; ölçme ve not tutma becerisi, matematiksel ilişkiler kurma becerisi ve deney yapma becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen ve Teknoloji öğretiminde Laboratuvarın önemi ve amacı, Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuvar çalışmaları, Laboratuvarda güvenlik. Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri. İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Laboratuvar güvenlik kuralları
2Laboratuvar malzemelerinin tanıtımı
3mikroskop kullanımı
4Kesit alma çeşitleri
5Bitkilerde stoma ve tüyler
6Bitkilerde nişasta ve kristallerin incelenmesi
7Su kültürlerinde Paramecium ve tek hücreli canlıların gözlenmesi
8Ara sınav
9Pratik yöntemle DNA izolasyonu
10Ozmos ve Difüzyon
11Mayalar ve Küf mantarları
12Mitoz bölünme evrelerinin incelenmesi
13Besinlerde karbohidratların aranması ve tanımlanması
14Bakteri kültür ortamı hazırlanması ve üretimi
15Genel değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bağcı-Kılıç, G. (2006), İlköğretim bilim öğretimi. Morpa: İstanbul Çepni, S. (ed). (2007), Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları I . Trabzon. Çepni, S. (ed). (2007), Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları II . Trabzon. Ergin, Ö., Şahin-Pekmez, E. and Öngel-Erdal, S. (2005), ‘Deney yoluyla fen öğretimi’. İzmir
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Laboratuvar14228
Deney12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13433324333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00