|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ2032018333 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Asya Hunlarından günümüze, Türk eğitim tarihindeki gelişmeleri kavratmak. Eğitim tarihimizdeki tecrübelerimizden nasıl yararlanabileceğimizi öğretmek.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Şenol SEZER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 5 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir. | 6 | Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk Eğitim tarihinin eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Cumhuriyet Döneminde Türk eğitiminde yapılan yenilikler, öğretmen yetiştirme.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitim-Öğretim kavramları, tarih boyunca farklı kültürlerdeki kapsam ve anlam değişiklikleri ve Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi
| | | 2 | İslamiyet öncesi dönemde Türklerin yaşayış biçimi ve eğitim özellikleri ve Karahanlılar’da eğitim, Farabi, İbn-i Sina, Kaşgarlı Mahmut
| | | 3 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri
| | | 4 | Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi
| | | 5 | Osmanlılarda eğitimini idari teşkilatlanması, Vakıfların Türk eğitim tarihindeki yeri, Matbaanın Türk eğitim tarihindeki önemi
| | | 6 | Vize Haftası
| | | 7 | Tanzimat döneminde eğitim, Meşrutiyet ve Mutlakiyet dönemlerindeki eğitimin karşılaştırılması
| | | 8 | Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri
| | | 9 | Tevhid-i Tedrisat, Atatürk’ün Türk eğitim tarihindeki yeri
| | | 10 | Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması
| | | 11 | Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması
| | | 12 | Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası
| | | 13 | Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası
| | | 14 | Cumhuriyet döneminin başlıca eğitimcileri, Türkiye-AB ilişkisinin eğitim tarihi açısından analizi
| | | 15 | Cumhuriyet döneminin başlıca eğitimcileri, Türkiye-AB ilişkisinin eğitim tarihi açısından analizi
| | | 16 | Cumhuriyet döneminin başlıca eğitimcileri, Türkiye-AB ilişkisinin eğitim tarihi açısından analizi
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 | Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Okuma | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|