Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ1062018333 | TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Başlangıçtan Türkiye Cumhuriyetine kadar Türk Devletlerini ve bunların Medeniyet ve Teşkilatlarını incelemek. Türk Devletlerinin kültürel gelişim ve değişimlerinin sebeplerini ve Dünya kültürleri içindeki yeri ve önemini kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. M.KARAKULAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk kültür tarihinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri açıklayabilme bilgisi kazanma
Türk devletlerinin medeniyet ve teşkilat yapılarını kavrayabilme bilgisi kazanma
Türklerin İslam Dini ile olan münasebetlerini açıklayabilme bilgisi kazanma
Türklerin sanat, edebiyat ve bilime verdiği önem hakkında bilgi kazanma
Selçuklu ve Osmanlı uygarlıkları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları örneklendirebilme bilgisi kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri, geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri; Türklerin İslamiyeti kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler. Türklerin anayurdu Orta Asya'dan göçler; Türklerin İslam Dinini kabulü; İslam Dini etkisinde Türk kültürü ve uygarlığı; Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı; Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri İlgili kaynak
2 Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-1 İlgili kaynak
3 Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-2 İlgili kaynak
4 Türklerin İslamiyeti kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-1 İlgili kaynak
5 Türklerin İslamiyeti kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-2 İlgili kaynak
6 Türklerin anayurdu Orta Asya'dan göçler İlgili kaynak
7 Türklerin İslam Dinini kabulü İlgili kaynak
8 Konuların tekrarı İlgili kaynak
9 Ara Sınav 1
10 Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-1 İlgili kaynak
11 Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-2 İlgili kaynak
12 Ara sınav 2 İlgili kaynak
13 Öğrenci sunumları İlgili kaynak
14 Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları-1 İlgili kaynak
15 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şahin, M. 2006; Türk Tarihi ve Kültürü, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara Ögel, B. 1962; Türk Kültür Tarihi, Ankara Togan, Z. V.1970; Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, 1997; Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|