Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ1062018333TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Başlangıçtan Türkiye Cumhuriyetine kadar Türk Devletlerini ve bunların Medeniyet ve Teşkilatlarını incelemek. Türk Devletlerinin kültürel gelişim ve değişimlerinin sebeplerini ve Dünya kültürleri içindeki yeri ve önemini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. M.KARAKULAK
Öğrenme Çıktıları
1Türk kültür tarihinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri açıklayabilme bilgisi kazanma Türk devletlerinin medeniyet ve teşkilat yapılarını kavrayabilme bilgisi kazanma Türklerin İslam Dini ile olan münasebetlerini açıklayabilme bilgisi kazanma Türklerin sanat, edebiyat ve bilime verdiği önem hakkında bilgi kazanma Selçuklu ve Osmanlı uygarlıkları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları örneklendirebilme bilgisi kazanma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri, geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri; Türklerin İslamiyeti kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler. Türklerin anayurdu Orta Asya'dan göçler; Türklerin İslam Dinini kabulü; İslam Dini etkisinde Türk kültürü ve uygarlığı; Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı; Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Türk Kültür Tarihinin gelişim evreleri İlgili kaynak 2 Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-1 İlgili kaynak 3 Geçmişten günümüze Türk Devletleri ve toplumlarının siyasi ve toplumsal tarihleri-2 İlgili kaynak 4 Türklerin İslamiyeti kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-1 İlgili kaynak 5 Türklerin İslamiyeti kabulü, kültürde ve uygarlık alanındaki gelişim evreleri ile felsefe, bilim, edebiyat, güzel sanatlar ve imar faaliyetleri arasındaki ilişkiler-2 İlgili kaynak 6 Türklerin anayurdu Orta Asya'dan göçler İlgili kaynak 7 Türklerin İslam Dinini kabulü İlgili kaynak 8 Konuların tekrarı İlgili kaynak 9 Ara Sınav 1 10 Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-1 İlgili kaynak 11 Selçuklu ve Osmanlı tarihi ve uygarlığı-2 İlgili kaynak 12 Ara sınav 2 İlgili kaynak 13 Öğrenci sunumları İlgili kaynak 14 Balkan ve I. Dünya Savaşı ve sonuçları-1 İlgili kaynak 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şahin, M. 2006; Türk Tarihi ve Kültürü, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara Ögel, B. 1962; Türk Kültür Tarihi, Ankara Togan, Z. V.1970; Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, 1997; Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15690
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00