Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAEZ1022018333 | ÇEVRE EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının, çevre bilimi ve çevre sorunları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak ve çevre duyarlılıklarını arttırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler temel ekolojik kavramları açıklayacaklardır
Öğrenciler ekolojik dengenin çevre ve canlılar için önemini açıklayacaklardır
Öğrenciler Türkiye’deki biyolojik çeşitlilik ve endemik türleri tanıyacaklardır
Öğrenciler çevre kirliliği hakkında bilgi kazanacaklardır
Öğrenciler çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm önerileri üreteceklerdir
Öğrenciler çevre ile ilgili kuruluşlar ve gerçekleştirilen etkinlikleri değerlendireceklerdir
Öğrenciler çevre eğitiminin önemini yorumla yeteneği kazanacaklardır
Öğrenciler ilköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştireceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çevre biliminin tarihsel gelişimi İnsanlar ve Çevre: Ekosistem, ekolojik denge, besin ve madde döngüleri Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durum: Flora ve fauna Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri Çevre Sorunları: Su, toprak ve hava kirliliklerin nedenleri ve önlemler Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Çevre biliminin tarihsel gelişimi İlgili Kaynaklar
2 İnsanlar ve Çevre: Ekosistem - Ekolojik denge İlgili Kaynaklar
3 Besin ve madde döngüleri İlgili Kaynaklar
4 Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durum: Flora ve fauna İlgili Kaynaklar
5 Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri İlgili Kaynaklar
6 Çevre Sorunları İlgili Kaynaklar
7 Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler İlgili Kaynaklar
8 Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler İlgili Kaynaklar
9 Ara Sınav 1
10 Hava kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler İlgili Kaynaklar
11 Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri İlgili Kaynaklar
12 Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma İlgili Kaynaklar
13 İlköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme İlgili Kaynaklar
14 Tartışma, Araştırma ve Sunumlar İlgili Kaynaklar
15 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Çevre Bilimi, Mustafa Eydoğdu, 2008, Anı Yayıncılık. 2.Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Mine Kışlalıoğlu - Fikret Berkes, 2003, Remzi Kitapevi. 3.Çevre Bilimi ve Eğitimi, Mehmet Yılmaz, Kazım Yıldız, Şengün Sipahioğlu, 2005, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|