Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAEZ1022018333ÇEVRE EĞİTİMİZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının, çevre bilimi ve çevre sorunları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak ve çevre duyarlılıklarını arttırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler temel ekolojik kavramları açıklayacaklardır Öğrenciler ekolojik dengenin çevre ve canlılar için önemini açıklayacaklardır Öğrenciler Türkiye’deki biyolojik çeşitlilik ve endemik türleri tanıyacaklardır Öğrenciler çevre kirliliği hakkında bilgi kazanacaklardır Öğrenciler çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm önerileri üreteceklerdir Öğrenciler çevre ile ilgili kuruluşlar ve gerçekleştirilen etkinlikleri değerlendireceklerdir Öğrenciler çevre eğitiminin önemini yorumla yeteneği kazanacaklardır Öğrenciler ilköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştireceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çevre biliminin tarihsel gelişimi İnsanlar ve Çevre: Ekosistem, ekolojik denge, besin ve madde döngüleri Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durum: Flora ve fauna Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri Çevre Sorunları: Su, toprak ve hava kirliliklerin nedenleri ve önlemler Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Çevre biliminin tarihsel gelişimi İlgili Kaynaklar 2 İnsanlar ve Çevre: Ekosistem - Ekolojik denge İlgili Kaynaklar 3 Besin ve madde döngüleri İlgili Kaynaklar 4 Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durum: Flora ve fauna İlgili Kaynaklar 5 Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri İlgili Kaynaklar 6 Çevre Sorunları İlgili Kaynaklar 7 Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler İlgili Kaynaklar 8 Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler İlgili Kaynaklar 9 Ara Sınav 1 10 Hava kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler İlgili Kaynaklar 11 Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri İlgili Kaynaklar 12 Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma İlgili Kaynaklar 13 İlköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme İlgili Kaynaklar 14 Tartışma, Araştırma ve Sunumlar İlgili Kaynaklar 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Çevre Bilimi, Mustafa Eydoğdu, 2008, Anı Yayıncılık. 2.Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Mine Kışlalıoğlu - Fikret Berkes, 2003, Remzi Kitapevi. 3.Çevre Bilimi ve Eğitimi, Mehmet Yılmaz, Kazım Yıldız, Şengün Sipahioğlu, 2005, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15690
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00