Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GKZ1062018333TÜRK DİLİ IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçeyi doğru kullanma, mesleki veya meslek dışı metinleri sorunsuz okuyabilme, başarılı sözlü ve yazılı anlatım.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
UZEM
Öğrenme Çıktıları
1Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir. Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilir. Kendi anadilini daha iyi anlayıp kullanabilir. Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir. Yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Örnek edebi ve güncel metinlerin okunması… Yazılı ve sözlü anlatım.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Yazılı anlatım türlerine giriş. Ders Kitabı 2 Metin çözümlemesi (Şiir). Güncel Kitaplar 3 Metin çözümlemesi (Öykü). Güncel Kitaplar 4 Metin çözümlemesi (Kitap). Güncel Kitaplar 5 Metinler eşliğinde yabancı kaynaklı sözcüklerin yazımıyla ilgili sorunlar. Güncel Kitaplar 6 Günlük hayatla ilgili yazılı anlatım türleri (Deneme, sohbet). Ders Kitabı 7 Yazılı anlatım türlerinden mektup. Mektubun günlük hayatla ilgisi. Ders Kitabı 8 Ara sınav. Ders Kitabı 9 Ara Sınav 1 10 Dil yanlışlarının düzeltilmesine dönük uygulamalar (Yazım kuralları). Ders Kitabı 11 Özgeçmiş. Ders Kitabı 12 Noktalama işaretleri ve konu ile ilgili çalışmalar. Güncel Kitaplar 13 Hazırlıklı konuşmalarda dikkat edilmesi gereken kurallar. Vurgu, tonlama, teknik uygulamalar. Kitaplar, internet ortamı 14 Sözlü sunum çalışmaları. Kitaplar, internet ortamı 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları. - Yusuf Çotuksöken, Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık, İstanbul 2001. - Doğan Aksan, Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını, Bilgi Yayınları, İstanbul 2000. - T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara. - Doğan Aksan, Türkçenin Sözvarlığı, Engin Yayınları, Ankara. - Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, Bilgi Yayınevi, 4. Basım, Ankara 1997. - Ömer A. Aksoy, Dil Yanlışları, Adam Yayıncılık, İstanbul 1999. - Feyza Hepçilingirler, Türkçe “Off”, Remzi Yayınları. - Talat Tekin-Mehmet Ölmez, Türk Dilleri/ Giriş, Simurg Yayınları, İstanbul 1999. - Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu, 2012, Ankara. - Necmiye Alpay, Türkçe Sorunları Kılavuzu, Metis Yayınları, İstanbul 2000. - Doğan Aksan, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili, Engin Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma158120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00