Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBZ1042018333EĞİTİM PSİKOLOJİSİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üy. T.A. ERDOL
Öğrenme Çıktıları
1Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar. Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar. Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar. Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar. Sosyal ve dil gelişimini kavrar. Öğrenmenin tanımını kavrar ve öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklar. Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrar. Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezler. Gelişim ve öğrenme kuramlarının uygun ilkelerini öğretme-öğrenme süreçlerini düzenlemede nasıl kullanılabileceğini açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. İlgili kaynakların okunması. 2 Bedensel gelişim. İlgili kaynakların okunması. 3 Duygusal gelişim. İlgili kaynakların okunması. 4 Kişilik gelişimi. İlgili kaynakların okunması. 5 Sosyal ve dilsel gelişim. İlgili kaynakların okunması. 6 Gelişimle ilgili kuramlar. İlgili kaynakların okunması. 7 Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. İlgili kaynakların okunması. 8 Davranışçı kuramlar. İlgili kaynakların okunması. 9 Ara Sınav 1 10 Sosyal öğrenme yaklaşımı. İlgili kaynakların okunması. 11 Bilişsel kuramlar. İlgili kaynakların okunması. 12 Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler. İlgili kaynakların okunması. 13 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler. İlgili kaynakların okunması. 14 Bireysel Farklılıklar. İlgili kaynakların okunması. 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi. Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15460
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00