|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ1012018333 | EĞİTİME GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Meslek kavramını açıklar | 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar | 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar | 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar | 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | 7 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim
sistemi hakkında bilgi sahibi olmak
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimin temel kavramları | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 2 | Eğitimin amaç ve işlevleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 3 | Eğitimin tarihsel temelleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 4 | Eğitimin felsefi temelleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 5 | Eğitimin psikolojik temelleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 6 | Eğitimin psikolojik temelleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 7 | Eğitim açısından toplumsal değişme ve yenileşme | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 8 | Vize | | | 9 | Eğitimin politik temelleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 10 | Eğitimin ekonomik temelleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 11 | Eğitimin hukuksal temelleri | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 12 | Türk eğitim sistemi, yapısı ve işleyişi | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 13 | Eğitim bilimlerinde yöntem | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 14 | Eğitim bilimlerinde yeni yönelimler | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 15 | Bir meslek olarak öğretmenlik | | Anlatım, Soru- Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Eğitim Bilimine Giriş. Ed. Kaya, Zeki ve Demirel, Özcan. Pegem Akademi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 10 | 2 | 20 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Okuma | 10 | 1 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|