Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF4442013333İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMAZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
En az kısıtlayıcı ortam ilkesine göre kaynaştırma öğrencilerine sunulan kaynaştırma ve özel eğitim destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları, amaçlarını ve türlerini açıklar.
2Kaynaştırmanın ilkelerini sıralar.
3Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenleri açıklar.
4Kaynaştırmaya hazırlık çalışmalarını planlar.
5Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim programlarını kaynaştırmaya uyarlar
6Eğitim ortamını kaynaştırmaya uygun olarak düzenler.
7Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma,4: Benzetim, 5: Örnek Olay, 6: Bireysel Çalışma, 7: Problem Çözme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Tanışma; ders programının incelenmesi, Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar
2 Tutumlar ve bakış açıları
3 Kaynaştırma ilkeleri
4 Kaynaştırmanın önemi ve amaçları
5 Kaynaştırma türleri
6 Çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleme
7 Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler
8Vize
9 Ailelerle çalışma
10 Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
11 Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
12 Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
13 Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama
14 Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama
15 Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme
16 Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma11010
Makale Kritik Etme11010
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15444453453
ÖÇ24534443445
ÖÇ35544345345
ÖÇ45445543455
ÖÇ54545534454
ÖÇ64445544455
ÖÇ73545444345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00