Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF4022013333BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİMZorunlu485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Birleştirilmiş sınıflardaki işleyişi öğrenebilme, uygulayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
2Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.
5Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
6Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
7Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Birleştirilmiş sınıf uygulaması ve bu uygulamayı gerekli kılan nedenler, Birleştirilmiş sınıf uygulamasının avantajları, akademik üstünlükleri, sınırlılıkları ve alternatif uygulamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Türkiye'de birleştirilmiş sınıf uygulamasının tarihçesi ve nedenleri
2 Birleştirilmiş sınıf uygulamasının avantajları ve akademik üstünlükleri
3 Birleştirilmiş sınıf uygulamasının dezavantajları ve sınırlılıkları
4 Birleştirilmiş sınıf uygulamasına alternatifler (YİBO ve taşımalı eğitim)
5 Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme süreci
6 Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması
7 Birleştirilmiş sınıfların yönetimi
8Vize
9 Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
10 Birleştirilmiş sınıflı okulda gözlem
11 Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
12 Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
13 Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
14 Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
15 Gözlem ve uygulamanın değerlendirilmesi
16 Gözlem ve uygulamanın değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Derse Katılım11515
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma11010
Makale Kritik Etme5210
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
Okuma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15534535444
ÖÇ25334454334
ÖÇ35435345445
ÖÇ43444534343
ÖÇ54543444543
ÖÇ64544434455
ÖÇ75544454434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00