Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF4022013333 | BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Birleştirilmiş sınıflardaki işleyişi öğrenebilme, uygulayabilme
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 5 | Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. | 6 | Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır. | 7 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Birleştirilmiş sınıf uygulaması ve bu uygulamayı gerekli kılan nedenler, Birleştirilmiş sınıf uygulamasının avantajları, akademik üstünlükleri, sınırlılıkları ve alternatif uygulamalar
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye'de birleştirilmiş sınıf uygulamasının tarihçesi ve nedenleri
| | | 2 | Birleştirilmiş sınıf uygulamasının avantajları ve akademik üstünlükleri
| | | 3 | Birleştirilmiş sınıf uygulamasının dezavantajları ve sınırlılıkları
| | | 4 | Birleştirilmiş sınıf uygulamasına alternatifler (YİBO ve taşımalı eğitim)
| | | 5 | Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme süreci
| | | 6 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması
| | | 7 | Birleştirilmiş sınıfların yönetimi
| | | 8 | Vize | | | 9 | Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
| | | 10 | Birleştirilmiş sınıflı okulda gözlem
| | | 11 | Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
| | | 12 | Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
| | | 13 | Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
| | | 14 | Birleştirilmiş sınıflı okulda uygulama
| | | 15 | Gözlem ve uygulamanın değerlendirilmesi
| | | 16 | Gözlem ve uygulamanın değerlendirilmesi
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|