Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF4412013333 | ETKİLİ İLETİŞİM | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İletişim ilgili temel kavramların aktarılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 5 | Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Hafta Dersin içeriği
2. Hafta İletişim kavramının tanımı ve öğeleri, İletişim sürecinin işleyişi
3. Hafta İletişim Modelleri
4. Hafta İç İletişim ve Kendini Tanıma
5. Hafta Grup İletişimi
6. Hafta İkna Edici İletişim
7. Hafta Sözlü Sözsüz İletişim, Konuşma ve Dinleme Sanatı, Beden Dili
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İletişim Korkusu
10. Hafta Aile İletişimi
11. Hafta Bir İletişim Süreci Olarak Öğretme-Öğrenme
12. Hafta İş Yaşamında İletişim
13. Hafta Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim ve Yönetici
14. Hafta İletişim Çatışmaları
15. Hafta İletişim Yönetimi
16. Hafta İletişim Yönetimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin belirtilmesi
| | | 2 | İletişim kavramının tanımı ve öğeleri, İletişim sürecinin işleyişi
| | | 3 | İletişim Modelleri
| | | 4 | İç İletişim ve Kendini Tanıma
| | | 5 | Grup İletişimi
| | | 6 | İkna Edici İletişim
| | | 7 | Sözlü Sözsüz İletişim, Konuşma ve Dinleme Sanatı, Beden Dili
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | İletişim Korkusu
| | | 10 | Aile İletişimi
| | | 11 | Bir İletişim Süreci Olarak Öğretme-Öğrenme
| | | 12 | İş Yaşamında İletişim
| | | 13 | Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim ve Yönetici
| | | 14 | İletişim Çatışmaları
| | | 15 | İletişim Yönetimi
| | | 16 | İletişim Yönetimi
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|