Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF4072013333 | CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyat hakkında bilgi aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 5 | Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Hafta 1946 yılına gelinceye kadar edebiyat hayatımız
2. Hafta Romancılığımıza açılan yeni kapılar
3. Hafta Edebi anlayışların ideolojik çerçeveye bürünme çabaları
4. Hafta ÇağdaĢ Türk Edebiyatını temsil eden Ģair ve yazarlar, eserleri.
5. Hafta Dönem sanatçılarının Türk toplumu üzerindeki etkileri
6. Hafta Yabancı Dillere çevrilen edebi eserlerimiz, ÇağdaĢ Türk Edebiyatının geleceği.
7. Hafta Vize
8. Hafta Garip Şiiri
9. Hafta Hisar Şairleri
10. Hafta Bağımsız Şiir
11. Hafta Attila İlhan ve Türk Şiiri
12. Hafta Toplumcu Şiir
13. Hafta İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar
14. Hafta İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar
15. Hafta İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar
16. Hafta İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1946 yılına gelinceye kadar edebiyat hayatımız
| | | 2 | Romancılığımıza açılan yeni kapılar
| | | 3 | Edebi anlayışların ideolojik çerçeveye bürünme çabaları
| | | 4 | Çağdaş Türk Edebiyatını temsil eden şair ve yazarlar, eserleri.
| | | 5 | Dönem sanatçılarının Türk toplumu üzerindeki etkileri
| | | 6 | Yabancı Dillere çevrilen edebi eserlerimiz, Çağdaş Türk Edebiyatının geleceği.
| | | 7 | Vize | | | 8 | Garip Şiiri
| | | 9 | Hisar Şairleri
| | | 10 | Bağımsız Şiir
| | | 11 | Attila İlhan ve Türk Şiiri
| | | 12 | Toplumcu Şiir
| | | 13 | İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar
| | | 14 | İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar
| | | 15 | İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar
| | | 16 | İkinci Yeniciler ve Şiirimizde yeni anlayışlar
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|