Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF3102013333 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili temel kavramları söyleme
Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımları bilme
Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar arasındaki fark ve benzerlikleri söyleme
Erken çocukluk döneminde çocukların özelliklerini bilme
Erken çocukluk dönemindeki çocukların temel ihtiyaçlarını söyleme
Erken çocukluk çağı eğitimcilerinin sahip olması gereken özellikler ile diğer öğretmenlerin özelliklerini karşılaştırma
Dünya'da ve Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi uygulamalarını analiz etme
Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının fiziksel eğitimsel ortam özelliklerini sıralama
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken çocukluk eğitimi ile ilgili temel kavramları söyleme | 2 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımları bilme | 3 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar arasındaki fark ve benzerlikleri söyleme | 4 | Erken çocukluk döneminde çocukların özelliklerini bilme | 5 | Erken çocukluk dönemindeki çocukların temel ihtiyaçlarını söyleme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Hafta Erken çocuklukla ilgili temel kavramlar
2. Hafta Erken çocukluk eğitiminin önemi ve temel amaçları
3. Hafta Erken çocukluk eğitiminde temel kuram ve yaklaşımlar
4. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi etkileyen faktörler
5. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri
6. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri
7. Hafta Erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin özellikleri
10. Hafta Türkiye'de erken çocukluk eğitimi
11. Hafta Dünyada erken çocukluk eğitimi
12. Hafta Erken çocuklukta temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılması
13. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının fiziksel eğitim ortamları
14. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
15. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
16. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Hafta Erken çocuklukla ilgili temel kavramlar
| | | 2 | 2. Hafta Erken çocukluk eğitiminin önemi ve temel amaçları
| | | 3 | 3. Hafta Erken çocukluk eğitiminde temel kuram ve yaklaşımlar
| | | 4 | 4. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi etkileyen faktörler
| | | 5 | 5. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri
| | | 6 | 6. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri
| | | 7 | 7. Hafta Erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri
| | | 8 | 8. Hafta Ara Sınav
| | | 9 | 9. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin özellikleri
| | | 10 | 10. Hafta Türkiye'de erken çocukluk eğitimi
| | | 11 | 11. Hafta Dünyada erken çocukluk eğitimi
| | | 12 | 12. Hafta Erken çocuklukta temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılması
| | | 13 | 13. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının fiziksel eğitim ortamları
| | | 14 | 14. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
| | | 15 | 15. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
| | | 16 | 16. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Haktanır, G. (ed.)(20112). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Uyanık Balat G. (2010). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara:PegemA yayıncılık Diken, İ.H.(Ed.) (2010). Erken çocukluk eğitimi. Ankara: PegemA yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 1 | 8 |
Tartışma | 4 | 1 | 4 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Okuma | 6 | 6 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 1 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 1 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|