Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF3102013333ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili temel kavramları söyleme Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımları bilme Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar arasındaki fark ve benzerlikleri söyleme Erken çocukluk döneminde çocukların özelliklerini bilme Erken çocukluk dönemindeki çocukların temel ihtiyaçlarını söyleme Erken çocukluk çağı eğitimcilerinin sahip olması gereken özellikler ile diğer öğretmenlerin özelliklerini karşılaştırma Dünya'da ve Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi uygulamalarını analiz etme Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının fiziksel eğitimsel ortam özelliklerini sıralama
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk eğitimi ile ilgili temel kavramları söyleme
2Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımları bilme
3Erken çocukluk dönemi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar arasındaki fark ve benzerlikleri söyleme
4Erken çocukluk döneminde çocukların özelliklerini bilme
5Erken çocukluk dönemindeki çocukların temel ihtiyaçlarını söyleme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Hafta Erken çocuklukla ilgili temel kavramlar 2. Hafta Erken çocukluk eğitiminin önemi ve temel amaçları 3. Hafta Erken çocukluk eğitiminde temel kuram ve yaklaşımlar 4. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi etkileyen faktörler 5. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri 6. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri 7. Hafta Erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin özellikleri 10. Hafta Türkiye'de erken çocukluk eğitimi 11. Hafta Dünyada erken çocukluk eğitimi 12. Hafta Erken çocuklukta temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılması 13. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının fiziksel eğitim ortamları 14. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği 15. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği 16. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta Erken çocuklukla ilgili temel kavramlar
22. Hafta Erken çocukluk eğitiminin önemi ve temel amaçları
33. Hafta Erken çocukluk eğitiminde temel kuram ve yaklaşımlar
44. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi etkileyen faktörler
55. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri
66. Hafta Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve gereksinimleri
77. Hafta Erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri
88. Hafta Ara Sınav
99. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin özellikleri
1010. Hafta Türkiye'de erken çocukluk eğitimi
1111. Hafta Dünyada erken çocukluk eğitimi
1212. Hafta Erken çocuklukta temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılması
1313. Hafta Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının fiziksel eğitim ortamları
1414. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
1515. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
1616. Hafta Erken çocukluk döneminde ailenin önemi ve okul-aile işbirliği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Haktanır, G. (ed.)(20112). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Uyanık Balat G. (2010). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara:PegemA yayıncılık Diken, İ.H.(Ed.) (2010). Erken çocukluk eğitimi. Ankara: PegemA yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım818
Tartışma414
Soru-Yanıt12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma414
Okuma6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11         
ÖÇ2 1        
ÖÇ3  1       
ÖÇ4    1     
ÖÇ5     1    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00