|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF3082013333 | MATEMATİK ÖĞRETİMİ II | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kesir kavramının oluşumunu ve gelişimini , kesir sayısı ve öğretimini kavrar. Program bilgisine sahiptir.
Rasyonel sayılarda dört işlemin öğretimini kavrar. Öğrenme özellikleri ve güçlükleri bilgisine sahiptir.
Rasyonel sayılarda dört işlemine ilişkin etkinliklerde bireysel ve takım çalışmalarında aktif rol alarak sorunmluluklarını yerine getirir.
Temel geometrik kavram ve ilkeleri bilir. Program bilgisine sahiptir.
İlgili eğitim durumları düzenler ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanır.
Ölçme ve öğretimini kavrar.Program bilgisine sahiptir.
Veri, Bilgi toplama teknikleri,istatistik ve olasılığın başlangıç ilkeleri ve öğretimini planlar, uygular ve değerlendirdirir.
Teknolojinin matematik öğretiminde yeri ve önemini kavrar.
Öğrenme alanlarının öğretimine ilişkin bilgi kaynaklarına ulaşır ve bunları kullanır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kesir kavramının oluşumunu ve gelişimini , kesir sayısı ve öğretimini kavrar. Program bilgisine sahiptir. | 2 | Rasyonel sayılarda dört işlemin öğretimini kavrar. Öğrenme özellikleri ve güçlükleri bilgisine sahiptir. | 3 | Rasyonel sayılarda dört işlemine ilişkin etkinliklerde bireysel ve takım çalışmalarında aktif rol alarak sorunmluluklarını yerine getirir. | 4 | Temel geometrik kavram ve ilkeleri bilir. Program bilgisine sahiptir. | 5 | İlgili eğitim durumları düzenler ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1. Hafta KESİR KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ; KESİR SAYISI; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
2. Hafta RASYONEL SAYI KAVRAMLARININ OLUŞTURULMASI VE ÖĞRETİMİ; RASYONEL SAYILARDA DÖRT İŞLEMİN ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMAS
3. Hafta RASYONEL SAYILARLA İLGİLİ ETKİNLİKLER.
4. Hafta TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR, TANIMLAR, ÖZELLİKLER VE ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
5. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
6. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ, Güçlükler (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
7. Hafta VİZE
8. Hafta ÖLÇÜ KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ, GÜÇLÜKLER (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
9. Hafta BELLİ BAŞLI ÖLÇÜ BİRİMLERİNİN ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
10. Hafta VERİ ÖĞRENME ALANI, GRAFİKLER ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
11. Hafta BİLGİ TOPLAMA TEKNİKLERİ; İSTATİSTİK VE OLASILIĞIN BAŞLANGIÇ İLKELERİ VE ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLE
12. Hafta İLKÖĞRETİM 1.KADEMEDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ
13. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN MAKALE, TEZ VE YORUMLARI
14. Hafta DEĞERLENDİRME
15. Hafta DEĞERLENDİRME
16. Hafta DEĞERLENDİRME | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1. Hafta KESİR KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ; KESİR SAYISI; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
| | | 2 | 2. Hafta RASYONEL SAYI KAVRAMLARININ OLUŞTURULMASI VE ÖĞRETİMİ; RASYONEL SAYILARDA DÖRT İŞLEMİN ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMAS
| | | 3 | 3. Hafta RASYONEL SAYILARLA İLGİLİ ETKİNLİKLER.
| | | 4 | 4. Hafta TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR, TANIMLAR, ÖZELLİKLER VE ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
| | | 5 | 5. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
| | | 6 | 6. Hafta TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ, Güçlükler (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
| | | 7 | 7. Hafta VİZE
| | | 8 | 8. Hafta ÖLÇÜ KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ, GÜÇLÜKLER (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
| | | 9 | 9. Hafta BELLİ BAŞLI ÖLÇÜ BİRİMLERİNİN ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
| | | 10 | 10. Hafta VERİ ÖĞRENME ALANI, GRAFİKLER ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
| | | 11 | 11. Hafta BİLGİ TOPLAMA TEKNİKLERİ; İSTATİSTİK VE OLASILIĞIN BAŞLANGIÇ İLKELERİ VE ÖĞRETİMİ; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLE
| | | 12 | 12. Hafta İLKÖĞRETİM 1.KADEMEDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ
| | | 13 | 13. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN MAKALE, TEZ VE YORUMLARI
| | | 14 | 14. Hafta DEĞERLENDİRME
| | | 15 | 15. Hafta DEĞERLENDİRME
| | | 16 | 16. Hafta DEĞERLENDİRME | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baykul, Yaşar. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara. Tertemiz, Neşe & Çakmak, Melek. (2003) Problem Çözme (İlköğretim I.Kademe Matematik Dersi Örnekleriyle) Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara İlköğretim Matematik Öğretimi (1977) Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Altun, Murat (1998) Matematik Öğretimi .Alfa Yayıncılık. Bursa. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast. Dickson,L. Ve Others. (1990) Children Learning Mathematics . Cassell Educational Ltd., England. Toluk, Z. & Olkun, S. "İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi" Maya Akademi. İlköğretim 1-5 Matematik Dersi Öğretim Programı. Öldürücü Matematik. Claudia Zaslavsky (2008) Dünya Ülkelerinde Matematik Oyunları, Güncel Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 16 | 1 | 16 | Tartışma | 4 | 1 | 4 | Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 | Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Okuma | 10 | 10 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 1 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 1 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|