Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF3062013333 | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal bilgiler dersinin amaç, kavram ve içeriğini açıklayabilme,Türkiyede ve Dünyada Sosyal bilgiler dersinin tarihsel gelişimini açıklayabilme,Sosyal bilgiler öğretim programının kazanım, beceri, kavram v.b. özellikler yönünden inceleyebilme,Sosyal bilgiler öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilme, |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Talip ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal bilgiler dersinin yapısı ve toplulaştırma anlayışını tanımlar. | 2 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarının seviyeye uygunluğunu açıklar. | 3 | Sosyal bilgiler dersi için etkili öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. | 4 | Sosyal bilgiler dersi ve okul çevre etkileşiminin önemini açıklar. | 5 | Sosyal bilgiler dersinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler ve ders kitaplarını karşılaştırır. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etkin Vatandaş Yetiştirme | | | 2 | Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimlerin tanımlanması | | | 3 | Sosyal Bilgiler Programı | | | 4 | Sosyal Bilgiler öğretimindeki Yaklaşımlar | | | 5 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal bilgiler dersinde uygulanması | | | 6 | Sosyal bilgiler dersi için etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturma ve sosyal bilgiler dersinde kavram öğretimi | | | 7 | Sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerinin öğretimi | | | 8 | Sosyal bilgiler dersinde değer öğretimi | | | 9 | ARASINAV | | | 10 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Planlama | | | 11 | Sosyal bilgiler dersinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler ve ders kitapları | | | 12 | Sosyal bilgiler dersinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler ve ders kitapları | | | 13 | Sosyal bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme | | | 14 | Sosyal bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1]. MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı (4-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. [2]. SAĞLAM, Halil İbrahim, Sosyal |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | ÖÇ5 | | | | 5 | | | | | | 4 | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|