Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF3022013333FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fen ve Teknoloji Öğretimi-II dersi, sınıf öğretmeni adaylarına Fen ve Teknoloji Öğretimi dersinde kullanılabilecek çağdaş öğretim yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak öğretmeyi, ilköğretim birinci kademe müfredatında yer alan ünite ve konuların içeriğine bağlı kalarak, sınıf ortamında kullanabilecekleri deney ve etkinlikler geliştirebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. İkramettin Daşdemir
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, kavram geliştirme süreçlerini tanıyacaklardır
2Öğrenciler, fen ve teknoloji ile ilgili kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi konusundaki teknikleri kazanacaklardır
3Öğrenciler, fen öğretimindeki çeşitli modeller hakkında bilgi sahibi olacaklardır
4Öğrenciler, fen ve teknoloji öğretimindeki ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında teorik ve pratik bilgiler edineceklerdir
5Öğrenciler, fen ve teknoloji programını tanıyacaklardır ve öğretim etkinlikleri tasarlayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kavram geliştirme süreçleri ve teknikleri, kavram yanılgıları ve kavramsal değişim, öğretim modelleri (probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, öğrenme döngüsü yaklaşımı, çoklu zeka kuramının fen öğretiminde kullanımı vb.), fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme: geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları (gözlem, görüşme, proje, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası vb.), Fen ve teknoloji öğretim programına ilişkin örnek etkinlik geliştirme ve sunma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders program tanıtımı
25E, 7E
3Çoklu zekâ Kuramı
4Proje tabanlı öğrenme
5Proje tabanlı öğrenme
6Kavram, kavramın önemi, geliştirme süreçleri, sınıflanması, aşamalılığı, kavramlar arası ilişkiler
7Kavram öğrenme, Öğrencilerin kavramlarla ilgili ön bilgi ve yanılgılarının belirlenmesi yöntemleri
8Fen ve teknoloji eğitiminde ölçme ve değerlendirme
9ara sınav
10Öğrenme stilleri (Kolb, Dunn, 4MAT…)
11Bilgisayar destekli fen ve teknoloji öğretimi
12Informal ortamlarda Fen ve teknoloji eğitimi
13Öğrenci ders sunumları
14Öğrenci ders sunumları
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özgür Taşkın (edt.), (2012). Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Pegem Akademi. •Fen ve Teknoloji Öğretimi: Editor; Yrd. Doç. Dr. Özgür Taşkın, Yrd. Doç. Dr. Özlem Koray. Lisans Yayıncılık. •Fen Bilgisi Öğretimi: Prof. Dr. Fitnat Kaptan, MEB yayınları. •Aktif Öğrenme: Kamile Ün Açıkgöz, Eğitim Dünyası Yayınları,2002,İzmir •Ayas, A. Vd. (2008). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara •Çepni, s. (2005). Kuramdan Uygulmaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem yayıncılık •Çil, E., & Çepni, S. (2009). Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS’yle İlişkilendirme) 1. Ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı, Pegem yayıncılık •Ann M. L. Cavallo, Edmund A. Marek, (1997). The Learning Cycle: Elementary School Science and Beyond: •Multiple Intelligences: The Theory in Practice, Basic Books, Howard GARDNER 1993. •Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi: Ahmet Saban, Nobel Yayınları, Ankara, 2001 •Eğitim-Öğretimde Çoklu Zeka Teorisi ve Uygulamaları, K. E.YAVUZ, Özel Ceceli Okulları Eğitim Dizisi-1 Ankara, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Tartışma21020
Deney31545
Rapor Hazırlama21020
Rapor Sunma21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)119
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555545
ÖÇ25555555545
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555554
ÖÇ55555555554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00