|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF3022013333 | FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Fen ve Teknoloji Öğretimi-II dersi, sınıf öğretmeni adaylarına Fen ve Teknoloji Öğretimi dersinde kullanılabilecek çağdaş öğretim yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak öğretmeyi, ilköğretim birinci kademe müfredatında yer alan ünite ve konuların içeriğine bağlı kalarak, sınıf ortamında kullanabilecekleri deney ve etkinlikler geliştirebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. İkramettin Daşdemir | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, kavram geliştirme süreçlerini tanıyacaklardır | 2 | Öğrenciler, fen ve teknoloji ile ilgili kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi konusundaki teknikleri kazanacaklardır | 3 | Öğrenciler, fen öğretimindeki çeşitli modeller hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 4 | Öğrenciler, fen ve teknoloji öğretimindeki ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında teorik ve pratik bilgiler edineceklerdir | 5 | Öğrenciler, fen ve teknoloji programını tanıyacaklardır ve öğretim etkinlikleri tasarlayabileceklerdir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kavram geliştirme süreçleri ve teknikleri, kavram yanılgıları ve kavramsal değişim, öğretim modelleri (probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, öğrenme döngüsü yaklaşımı, çoklu zeka kuramının fen öğretiminde kullanımı vb.), fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme: geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları (gözlem, görüşme, proje, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası vb.), Fen ve teknoloji öğretim programına ilişkin örnek etkinlik geliştirme ve sunma | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders program tanıtımı | | | 2 | 5E, 7E | | | 3 | Çoklu zekâ Kuramı | | | 4 | Proje tabanlı öğrenme | | | 5 | Proje tabanlı öğrenme | | | 6 | Kavram, kavramın önemi, geliştirme süreçleri, sınıflanması, aşamalılığı, kavramlar arası ilişkiler | | | 7 | Kavram öğrenme, Öğrencilerin kavramlarla ilgili ön bilgi ve yanılgılarının belirlenmesi yöntemleri | | | 8 | Fen ve teknoloji eğitiminde ölçme ve değerlendirme | | | 9 | ara sınav | | | 10 | Öğrenme stilleri (Kolb, Dunn, 4MAT…) | | | 11 | Bilgisayar destekli fen ve teknoloji öğretimi | | | 12 | Informal ortamlarda Fen ve teknoloji eğitimi | | | 13 | Öğrenci ders sunumları | | | 14 | Öğrenci ders sunumları | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Özgür Taşkın (edt.), (2012). Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Pegem Akademi.
•Fen ve Teknoloji Öğretimi: Editor; Yrd. Doç. Dr. Özgür Taşkın, Yrd. Doç. Dr. Özlem Koray. Lisans Yayıncılık. •Fen Bilgisi Öğretimi: Prof. Dr. Fitnat Kaptan, MEB yayınları. •Aktif Öğrenme: Kamile Ün Açıkgöz, Eğitim Dünyası Yayınları,2002,İzmir •Ayas, A. Vd. (2008). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara •Çepni, s. (2005). Kuramdan Uygulmaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem yayıncılık •Çil, E., & Çepni, S. (2009). Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS’yle İlişkilendirme) 1. Ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı, Pegem yayıncılık •Ann M. L. Cavallo, Edmund A. Marek, (1997). The Learning Cycle: Elementary School Science and Beyond: •Multiple Intelligences: The Theory in Practice, Basic Books, Howard GARDNER 1993. •Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi: Ahmet Saban, Nobel Yayınları, Ankara, 2001 •Eğitim-Öğretimde Çoklu Zeka Teorisi ve Uygulamaları, K. E.YAVUZ, Özel Ceceli Okulları Eğitim Dizisi-1 Ankara, 2001. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 2 | 10 | 20 | Deney | 3 | 15 | 45 | Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 | Rapor Sunma | 2 | 15 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|