Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF3092013333 | DRAMA | Zorunlu | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yaratıcı dramaya ait temel kavramları öğrenmek, yaratıcı drama uygulamalarına katılmak ve normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimine uygun yaratıcı drama programları hazırlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 5 | Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde yaratıcı drama tanımı, özellikleri, örnek uygulamaları, model görünümü, örnek uygulamaları, Eğitimde yaratıcı drama programının planlanması Eğitimde yaratıcı drama programının uygulanması, Eğitimde yaratıcı drama programının değerlendirilmesi,Eğitimde yaratıcı drama ilkeleri, Oyunlar ve doğaçlamalar ve örnek uygulamaları, Konu kaynaklı drama ve örnek uygulamaları,Parmak oyunları, pandomim bağımlı-bağımsız dramatizasyon ve örnek uygulamaları, Zihinsel engelli çocukla yaratıcı drama
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dramanın amacı. | | | 2 | Kavram olarak eğitimde drama. | | | 3 | Eğitimde dramanın tarihçesi. | | | 4 | Dramatik bağlam | | | 5 | Bir drama dersinin aşamaları. | | | 6 | Bir drama dersinin aşamaları. | | | 7 | vize | | | 8 | Eğitimde dramada temel yaklaşımlar. | | | 9 | Eğitimde dramada temel yaklaşımlar. | | | 10 | Eğitimde drama ve Hayat Bilgisi Prog. | | | 11 | Eğitimde drama ve Sosyal Bilgiler Öğretim Prog. | | | 12 | Eğitimde drama ve Matematik Öğretim Prog. | | | 13 | Eğitimde drama ve Türkçe Öğretim Prog. | | | 14 | Örnek ders uygulamaları | | | 15 | Örnek ders uygulamaları | | | 16 | Örnek ders uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 2 | 15 | 30 |
Rapor | 2 | 15 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|