Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF3072013333MATEMATİK ÖĞRETİMİ IZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematik öğretiminin amaçlarını kavrayabilme. Matematik öğretiminin kısaca tarihçesini bilme. Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları kavrar. Matematik öğretiminin temel kavram/ilke ve genellemelerini kavrar. Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tekniklerini kavrar/etkinliklerde bu stratejileri kullanır. Matematik öğretiminde ilkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilerek, yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tek İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar/ gerektiğinde programdan yararlanır. Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar Çocukta sayı kavramının gelişimini (sayma öncesi gelişmeler, ayırma, denklik, azlık, çokluk, vb.) kavrar. Doğal sayılarla ilgili bireysel ve takım çalışmalarına dayalı, öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenle Doğal sayılarda dört işlemin (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme)temel kavram ve öğretim ilkelerini kavrayabilme. Bu konuda Öğrenci hata ve güçlükleri Dört işlemin öğretimine ilişkin öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY
Öğrenme Çıktıları
1Matematik öğretiminin amaçlarını kavrayabilme. Matematik öğretiminin kısaca tarihçesini bilme.
2Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları kavrar. Matematik öğretiminin temel kavram/ilke ve genellemelerini kavrar.
3Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tekniklerini kavrar/etkinliklerde bu stratejileri kullanır.
4Matematik öğretiminde ilkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilerek, yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tek
5İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar/ gerektiğinde programdan yararlanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AMACI; MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN KISA TARİHÇESİ (DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE) 2. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMEL İLKELERİ: BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI 3. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ; 4. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ; 5. Hafta MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ (PROGRAMIN ÖGELERİ IŞIĞINDA) 6. Hafta PROBLEM ÇÖZME (STRATEJİLER, AŞAMALAR, PROBLEM TÜRLERİ, VB.) 7. Hafta PROBLEM ÇÖZME , ETKİNLİKLER 8. Hafta VİZE 9. Hafta SAYI KAVRAMININ GELİŞİMİ (SAYMA ÖNCESİ GELİŞMELER, AYIRMA, DENKLİK, AZLIK, ÇOKLUK, VB.), ETKİNLİKLER 10. Hafta DOĞAL SAYILARIN OLUŞUMU VE YAPISAL ÖZELLİKLERİ, ETKİNLİKLER 11. Hafta DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER 12. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER 13. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER 14. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER 15. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER 16. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AMACI; MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN KISA TARİHÇESİ (DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE)
22. Hafta MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMEL İLKELERİ: BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI
33. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ;
44. Hafta BELLİ BAŞLI ÖĞRENME KURAMLARI VE MATEMATİK ÖĞRENİMİ İLE İLİŞKİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ;
55. Hafta MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ (PROGRAMIN ÖGELERİ IŞIĞINDA)
66. Hafta PROBLEM ÇÖZME (STRATEJİLER, AŞAMALAR, PROBLEM TÜRLERİ, VB.)
77. Hafta PROBLEM ÇÖZME , ETKİNLİKLER
88. Hafta VİZE
99. Hafta SAYI KAVRAMININ GELİŞİMİ (SAYMA ÖNCESİ GELİŞMELER, AYIRMA, DENKLİK, AZLIK, ÇOKLUK, VB.), ETKİNLİKLER
1010. Hafta DOĞAL SAYILARIN OLUŞUMU VE YAPISAL ÖZELLİKLERİ, ETKİNLİKLER
1111. Hafta DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
1212. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
1313. Hafta DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
1414. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
1515. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
1616. Hafta DOĞAL SAYILARDA BÖLME ÖĞRETİMİ, ETKİNLİKLER
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baykul, Yaşar. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara. Tertemiz, Neşe & Çakmak, Melek. (2003) Problem Çözme (İlköğretim I.Kademe Matematik Dersi Örnekleriyle) Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara İlköğretim Matematik Öğretimi (1977) Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Altun, Murat (1998) Matematik Öğretimi .Alfa Yayıncılık. Bursa. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast. Dickson,L. Ve Others. (1990) Children Learning Mathematics . Cassell Educational Ltd., England. Toluk, Z. & Olkun, S. "İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi" Maya Akademi. İlköğretim 1-5 Matematik Dersi Öğretim Programı. Öldürücü Matematik. Claudia Zaslavsky (2008) Dünya Ülkelerinde Matematik Oyunları, Güncel Yayıncılık. Mehmet Yıldızlar ( 2001) Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri, Eylül Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım16116
Tartışma414
Soru-Yanıt12112
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Okuma10880
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11         
ÖÇ2 1        
ÖÇ3  1       
ÖÇ4    1     
ÖÇ5     1    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00