Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SNF3032013333 | İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, anadili ile yazılmış olan metinlerin alfabesinin öğretilmesi, o alfabe ile yazılmış metinlerin okutulmasının teknikleri, yazma ile ilgili el becerilerinin gelişmesinin öğretilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
yrd. doç. dr. seher bayat |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçe okuma ve yazma süreçleri hakkında bilgi edineceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anadili öğretimine ilişkin genel kavramları, Anadili öğretiminde tam öğrenme kuramı ve Türkçe öğretimi, Türkçe öğretiminin amaçları ve temel sorunları. Türkçe öğretiminde temel beceri alanları, Türkçe derslerinde ölçme ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlk okuma ve yazmanın anlamı | | | 2 | İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik | | | 3 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk | | | 4 | lk okuma ve yazma öğretiminde yöntem tartışmaları | | | 5 | Çocuğunuza Nasıl Okuma Öğretirsiniz? | | | 6 | İlk okuma ve yazma öğretiminde yöntem tartışmaları | | | 7 | vize | | | 8 | Bütün Dil Yöntemi | | | 9 | Ses Yöntemi | | | 10 | Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi | | | 11 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler | | | 12 | Okuma ve yazmayı hızlı öğrenenler | | | 13 | Okuma ve yazmayı hızlı öğrenenler | | | 14 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler | | | 15 | final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|