Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SNF2422013333BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel bilgi türlerini ve araştırma kavramını algılama Bilimsel araştırmaların yürütülmesinde takip edilen basamakları kavrama Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları tanımlama Araştırmalarda kullanılan yöntemlerin kökenlerini kavrama Bir araştırma problemi ortaya koyma Problemin doğasın uygun yöntem seçme Değişkenlere uygun veri toplama aracı seçme veya geliştirme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Erkam SULAK
Öğrenme Çıktıları
1Sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde bilimsel araştırmanın temel özellikleri
2Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları
3Bilimsel araştırmanın basamakları
4Problemin belirlenmesi
5Araştırmanın Planlanması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Bilim ve temel kavramlar 2. Bilim tarihine ilişkin temel bilgiler 3. Bilimsel araştırmanın yapısı 4. Bilimsel yöntemler 5. Problemi seçme ve tanımlama 6. Araştırma modeli 7. Araştırma modeli 8. Veri toplama yöntemleri 9. Nicel ve nitel veri toplama teknikleri 10. Verilerin kaydedilmesi 11. Verilerin analizi ve yorumlanması 12. Ölçme aracının özellikleri 13. Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilmenin yolları nelerdir?
2Bilim nedir, Bilimsel bilgi nedir? Bilimsel araştırma nedir?
3Bilimde Etik nedir?
4Sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri
5Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları
6Bilimsel araştırmanın basamakları
7Sorun/problemin belirlenmesi
8Arasınav
9Araştırmanın planlanması
10Araştırmanın planlanması
11veri toplama teknikleri
12Verilerin toplanması
13Verilerin analizi
14Sonuçların yorumlanması
15Rapor yazmaDeğerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Büyüköztürk, Şener (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. PegemA Akademi. Ankara. Diğer kaynaklar 1. Allwood, C.M. (2012). The Distinction Between Qualitative And Quantitative Research Methods İs Problematic. Qual Quant. 46:1417–1429. DOI 10.1007/s11135-011-9455-8. 2. Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Nobel Yayınevi. Ankara. 3. Babbie, E. (2007). The Practice of Social Research. Eleventh Edition. Belmont, CA: Wadsworth. 4. Balnaves, M. ve Caputi, P. (2001). Introduction to Quantitative Research Methods. An Investigative Approach. London: Sage Publications Inc. 5. Baykul, Y. (1999). İstatistik Metotlar ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık. 3. Baskı. Ankara. 6. Ekiz, D. (2009).Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 2. Baskı. Anı Yayıncılık. Ankara. 7. Gelo, O., Braakmann, D. ve Benetka, G. (2008). Quantitative and Qualitative Research: Beyond the Debate. Integr Psych Behav 42:266-290. DOI 10.1007/s12124-008-9078-3. 8. Geray, H. (2011). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. İletişim Alanından Örneklerle. Ankara. 3.Baskı. Genesis Kitap. 9. Tomul, E. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ed: Tanrıöğen, A. Anı Yayıncılık. Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım16232
Beyin Fırtınası339
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00